Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

a konkretnie:

"DX9 shader which supports diffuse, normal and specular maps" ?

Jak mając obiekt, textury, normale itd.. mozna zrobić shader ? wystarczy zapisać w jakims formacie?

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 940
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano

Nie znam się na tym, ale Maya chyba nie wspólpracuje z bibliotekami DirectX.

Za wyświetlanie i inne takie w Maya odpowiadają wyłącznie sterowniki OpenGL, dzięki temu np. Maya może pracować na innych systemach jak Linux, na których z oczywistych względów nie istnieje DX.

 

Natomiast pisanie shaderów to kwestia SDK i programowania, nie aplikacji graficznych jak Maya; takie coś znalazłem w Internecie:

http://ms.helifan.net/mspress/books/5871.aspx

http://sparks.discreet.com/knowledgebase/techdocs/searchable/techdoc_DXMaterialFormat/DxMaterial_Effect_format.htm

http://www.gamasutra.com/features/20060524/puech_01.shtml

 

Wpisz w Google DX shaders, a znajdziesz więcej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.