viz.k Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 1. jakie tekstury sa obecnie mozliwe do zaimplementowania w silnik gry? tj. diffuse na pewno, bump, specular, alpha i normal tak? wiem ze zalezy od silnika ale tak standardowo? o programowaniu nie mam pojecia,a pytam tak aby zyskac jakies wyobrazenie w temacie...jakich tekstur, poza wymienionymi moze wymagac potencjalny (w moim przypadku na razie wyimaginowany) pracodawca? rozumiem ze w praktyce wyglada to tak ze dostarcza sie plik .3ds + kilka jpg'ow a reszta juz zajmuja sie programisci? 2. standard rozmiaru textur? 1024? 3. Widze ze niektorzy na forum przedstawiaja modele lowpoly np z dwoma/trzema/czterema teksturami (chocby ten zarabisty tramwaj, sorry nie pamietam czyjego autorstwa ale robil tu kariere). Jest to dopuszczalne ale zjada dwa/trzy/cztery razy wiecej pamieci na textury, tak? To nie mozna np zamiast dwoch tekstur 1024 zrobic jedna 2048 i na niej upchnac cala rozlozona siatke? 4. yyy cos jeszcze chcialem....aha! jak niektorzy przedstawiaja lowpoly na forum...gdzie lezy granica miedzy ukazaniem modelu jakim jest a sztucznym upiekszaniem, tj. render z GI i miekkimi cieniami jest poprawny? (w sensie no wiecie, czy to jest uznawane za pewnego rodzaju "oszustwo"?) dzieki za doksztalcenie:)
peterr Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 1 - różnie mogą,np. .x 2-raczej nie ma standardu chociaż najwięcej 1024'ek :P 3-chyba nie wiesz co piszesz:P 2048 = 4 razy wiecej ,ale nie podzielisz tego na 4 uvw czy co..niby jak. 4 - zwykle pokazują też siatke i widac wszystko niech sie jakis spec wypowie ;P
RK Napisano 5 Luty 2007 Napisano 5 Luty 2007 Są już enginy (fakt że tylko demo) umożliwiające coś w rodzaju GI. Tak, wiem, we łbie się nie mieści.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się