Napisano 5 Luty 200718 l 1. jakie tekstury sa obecnie mozliwe do zaimplementowania w silnik gry? tj. diffuse na pewno, bump, specular, alpha i normal tak? wiem ze zalezy od silnika ale tak standardowo? o programowaniu nie mam pojecia,a pytam tak aby zyskac jakies wyobrazenie w temacie...jakich tekstur, poza wymienionymi moze wymagac potencjalny (w moim przypadku na razie wyimaginowany) pracodawca? rozumiem ze w praktyce wyglada to tak ze dostarcza sie plik .3ds + kilka jpg'ow a reszta juz zajmuja sie programisci? 2. standard rozmiaru textur? 1024? 3. Widze ze niektorzy na forum przedstawiaja modele lowpoly np z dwoma/trzema/czterema teksturami (chocby ten zarabisty tramwaj, sorry nie pamietam czyjego autorstwa ale robil tu kariere). Jest to dopuszczalne ale zjada dwa/trzy/cztery razy wiecej pamieci na textury, tak? To nie mozna np zamiast dwoch tekstur 1024 zrobic jedna 2048 i na niej upchnac cala rozlozona siatke? 4. yyy cos jeszcze chcialem....aha! jak niektorzy przedstawiaja lowpoly na forum...gdzie lezy granica miedzy ukazaniem modelu jakim jest a sztucznym upiekszaniem, tj. render z GI i miekkimi cieniami jest poprawny? (w sensie no wiecie, czy to jest uznawane za pewnego rodzaju "oszustwo"?) dzieki za doksztalcenie:)
Napisano 5 Luty 200718 l 1 - różnie mogą,np. .x 2-raczej nie ma standardu chociaż najwięcej 1024'ek :P 3-chyba nie wiesz co piszesz:P 2048 = 4 razy wiecej ,ale nie podzielisz tego na 4 uvw czy co..niby jak. 4 - zwykle pokazują też siatke i widac wszystko niech sie jakis spec wypowie ;P
Napisano 5 Luty 200718 l Są już enginy (fakt że tylko demo) umożliwiające coś w rodzaju GI. Tak, wiem, we łbie się nie mieści.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto