Jump to content

unwrap - blender a max (jakość)


Ania
 Share

Recommended Posts

wypróbowałam unwrapera blenderowskiego, i byłam zaskoczona wynikiem.

 

rozłożyło mi UV o wiele lepiej niż w maksie, ścianki na siebie nie nachodzą nigdzie, tekstura nie jest porozciągana, już nie mówiąc o tych artefaktach co się pojawiają w maksie w miejscach gdzie objekt jest nieregularny i pofałdowany.

miejsca cięć są prawie te same.

 

teraz pytanie:

czy jest możliwe że maksowski unwrap jest o tyle gorszy?

czy może raczej ja źle do tego podchodzę?

 

ja robię tak (w maksie):

naznaczam miejsca cięć (pelt seamy) na objekcie,

potem wybieram facy ograniczone przez te seamy,

robię pelt map => simulate pelt pulling => relax heavy albo light

potem odznaczam pelt,

i w edytorze unwrap robię jeszcze Tools => Relax Dialog.

podobnie jak tu w drugim tutorialu:

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856

 

czy wy tak samo do tego podchodzicie, czy może jest jakaś lepsza metoda w samym maksie?

czy po prostu inny algorytm i nie ma na to rady?

 

blendermaxqw5.th.jpg siatkaoa4.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy