Gość KubaRIP Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 Generalnie rzecz biorąc 3d mnie kręcie zwłaszcza animacje ,znam podstawy blendera ,lightwava ,uruchamiałem maye i 3d maxa ,myślę że nadszedł moment dla mnie abym w wybrał jeden pakiet i w nim się kształcił i w sumie lightwave mi się bardzo podoba natomiast czytałem opinie iż jest to pakiet bez przyszłości ,tak więc moje pytanie czy warto uczyć się lightwava ,czy może czegoś innego ,jaki pakiet jest przyszłościowy ? ps. dodam tylko iż maya i 3d max średnio mi się podobają .
BLADE Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 skoro znasz podstawy blendera to ucz sie go dalej. ma spore możliwości i jest darmowy. zawsze z jednego softu można sie przesiąść na inny, mając podstawy i wiedze z jednego wystarczy zapoznać sie z interfejsem i opcjami
piksar Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 jak ja miałbym wrócić do początku i wystartować jeszcze raz to ruszył bym z Blenderem na całego. Reszta softu jest poprostu za droga, a chwila komercyjnych pokus dla każdego nadchodzi nieubłaganie. Stresuje mnie patrzenie, z każdym dzwonkiem do drzwi, przez wizjer kto stoi za drzwiami (BSA/police/bojówki RM)
mirach Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 Troche takich wątków juz bylo, heh, sam nawet taki założyłem, własnie o program do animacji, wiec mozesz rzucic okiem: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34264 Blender dorby jest i ciagle idzie w lepszą strone, no i nie jesteś z nim uwiązany do jednej platformy systemowej. Sam bym na niego poszedl gdyby nie to ze Max wrył mi się tak głeboko w psychike ze przechodzenie na interface blendera jest dla mnie bolesne :) Obacz jeszcze XSI bo niezle sie rozwija. pozdrawiam Mirach Edit: piksar zwlaszcza bojowki RM, ich wladza jest niepojeta i nieograniczona O,O
masater Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 jeżeli nie stać cię na komercyjną licencję to zostaje ci blender i inne open-source, lub bajery typu Maja PLE czy Houdini aprentice ale przy tych dwuch ostatnich nie ma mowy o komercyjnym użytkowaniu, także jeżeli chcesz mieć dobry soft, i możliwosć zarobku przy jego użyciu bier blendera, chyba że jesteś zasobny wówczas cokolwiek do modelowania i houdini do animacji :) co ciekawe, jak poznasz blendera to stwierdzisz, że praca w programie z interface pokroju 3dstudio to porażka, zato na takie XSI czy houdiniego przejdziesz bez większych trudności. (oczywiście przez cały post zakładam, ze chcesz legalnie użytkować soft)
piotrek Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 Zależy od tego, co chcesz robić, czy wszystkiego po trochę z naciskiem na animację, czy np. tylko animacja i nic poza tym. Jeśli chcesz do wszystkiego, to jak większośc radzi - zaprzyjaźnij się z Blenderem. Możesz też sobie mixować różne softy - np. do modelingu, jeśli Blender nie pasuje, możesz użyć Wings(darmowy) lub modo (podobno podobny do Lightwave) czy scluptery - ZBrush lub Mudbox. Przy czym wszsytko później importujesz do Blendera i pracujesz nad scekną już w tym sofcie. Prócz Blendera, możesz oczywiście spróbować komercyjnych rozwiązań - Maya, XSI, 3dsmax... Każdy z tych pakietów działa podobnie, więc cokolwiek wybierzesz, przesiadka na inną platformę nie będzie stanowić dużego problemu. Jeśli natomiast chciałbyś zajmować się wyłącznie animacją, to wybierz raczej jakiś do tego przeznaczony soft - np. MotionBuilder czy Messiah do animacji postaci. Jeśli interesują cię VFX, sięgnij na początek po wspomnianego już Houdiniego. Oczywiście, Maya/XSI/max też się sprawdzą na tym polu...
Gość KubaRIP Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 No właśnie mi się nie podoba interfejs blendera chociaż sam program jest ok, w życiu bym nie pomyślał że wybór oprogramowania taki dylemat sprawia ,poza tym nikt ani słowa nie powiedział o lightwave ,czy on taki naprawdę straszny jest ,bo mi się podoba ,edycja powierzchni jest o wiele wygodniejsza niż blenderze ,ale może to po prostu przez to że jestem dość początkujący ,jeśli chodzi o kasę no cóż znalazła by się prędzej czy później ( raczej później ) ale chodzi oto iż nie chcę wydawać pieniędzy na program który po jakimś czasie okaże się mało przydatny bo np. konkuręcyjne programy pójdą do przodu .
mirach Napisano 8 Luty 2007 Napisano 8 Luty 2007 Hm, co do lighwave to nie uzywalem, za to uzywalem Modo opartym na interface lightwave, z tego co czytalem na forach Modo, to bardzo duzo ludzi przesiadlo sie z lighwave na modo, glownie z powodow narzedzi do modelowania. Edit: a, co wazne modo nie ma nic do animacji, w tym momencie to modeler + renderer + narzedzia do texturowania
Rekomendowane odpowiedzi