blood_brother Napisano 27 Październik 2003 Napisano 27 Październik 2003 Jak zrobic aby np. majac boxa i kule, kula uderzajac w boxa sie rozbryzgala zostawiajac po sobie wielka plame i tylko kawalek siebie i do tego aby ten kawalek sie powoli osuwal po uderzeniu i a po bokoch tego kawalka jeszcze splywalo cos na wzor krwi i zostawialo slady. Mysle ze nie zagmatwalem za bardzo i mam nadzieje ze da sie to zrozumiec. Albo chociaz powiedzcie co zrobic ze np. pelznie sobie slimak i zostawia sluz to jak zrobic sluz????
Bacry Napisano 28 Październik 2003 Napisano 28 Październik 2003 Śluz najprościej za pomocą spraya i metabali, A ten wcześniejszy przypadek to np. za pomocą realflow\'a.
blood_brother Napisano 28 Październik 2003 Autor Napisano 28 Październik 2003 A jakis tutek o sprayach i metabolach i tego realflow\'a????
Bacry Napisano 29 Październik 2003 Napisano 29 Październik 2003 Tutki do realflowa, to na ich stronie (tylko angielski), niestety adresu nie pamiętam. A do spraya, to chyba nie trzeba specjalnych tutków, obejrzyj helpa maxowego. Jakby były problemy to pytaj:D
Kris_R Napisano 29 Październik 2003 Napisano 29 Październik 2003 Ja od siebie jeszcze... Czasami dobrze jest zastosowac bardziej \"tradycyjne\" techniki... mozesz obiekt w momencie uderzenia schować i zastapic zestawem innych, mniejszych... mozesz wspomoc sie morfingiem, modykikatorami deformacji, czasteczkami..... generalnie jest to freestyle. Do tego typu ujec nie ma jednego slusznego rozwiazania... chodzi tylko o jak najlepszy efekt koncowy. Jesli w animacji nie czujesz sie na silach, to Bacry ma racje. Realflow zrobi kawal solidnej roboty za ciebie :))
Bacry Napisano 29 Październik 2003 Napisano 29 Październik 2003 Co wcale nie znaczy, że jest prosty w użyciu. Wręcz przeciwnie troszkę trzeba mu czasu poświęcić.
blood_brother Napisano 30 Październik 2003 Autor Napisano 30 Październik 2003 A zapomnielem sie spytac. realflow to jest w maxie czy to jest jakas wtyczka komercyjna czy darmowa????
Bacry Napisano 3 Listopad 2003 Napisano 3 Listopad 2003 Komercyjna. I raczej nie wtyczka tylko osobny program, z wielooooma opcajmi. Można jeszcze zrobić za pomocą kilku particle array, które zastąpią pierwotny obiekt. Jako ząsteczki zastosuje metabale, a w ramach symulowania użyj kilku pól grawitacji podłączonych do poszczególnych emiterów cząsteczek. Teraz wystarczy ustawić grawitację sferyczną, z włączonym zanikaniem i animować t omniej więcej tak jakby się miały rozplaskiwać częsci obiektu. A po co ta grawitacja? Żeby zasymulować spójność obiekty, inaczej cząsteczki rozpadły by się w p.....
dr Ug Napisano 3 Listopad 2003 Napisano 3 Listopad 2003 Nowy Max ma rozbudowany system kontroli czasteczek i moze sie myle, ale mozna puscic je po jakiejs powierzchni. Proponuje zapoznac sie z tymi mozliwosciami, moze wystarczy. Opis znajduje sie w PDFie (New Features Guide), do ktorego link na max3d.pl, albo stronie Discreeta.
Bacry Napisano 3 Listopad 2003 Napisano 3 Listopad 2003 Tylko trzeba mieć tego nowego maxa. Nowe cząsteczki miały być duuuużo lepsze.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się