Volthar Napisano 27 Październik 2003 Napisano 27 Październik 2003 3d zajmuje się dopiero od 3-4 tyg. i na razie robie większość moich prac(ek) metodą modelowania z boxów ewentualnie opcje loft, boolean i inne takie... Oglądałem ostatnio modelowanie samochodu i zauwarzyłem że jest on zrobiony techniką która może mnie zainteresować.-niestety tutorial właśnie o tym (modelowaniu sam.-R.Laguna2) nie za bardzo wyjaśnia mi podstawy(i tu zaczyna się właśnie moje pyt.) czyli jak stworzyć grupę siatek połączonych ze sobą i obłożoną \"skórą\". proszę o uwzględnienie tego że jestem początkujący! zgóry dzięki za pomoc.
dr Ug Napisano 27 Październik 2003 Napisano 27 Październik 2003 Przerob jakies tutoriale. Jest jakis Maxowy, a oprocz tego: http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/nissan/nissan_1.asp http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/car_tutorial/car1.asp http://www.3dtotal.com/ffa/tutorials/max/nose_tutorial/nose.asp i full innych. Looknij tez na max3d.pl.
Volthar Napisano 28 Październik 2003 Autor Napisano 28 Październik 2003 hmm... dużo mi to nie mówi , po pierwsze dlatego że jest to po angielsku a żeby to mi coś dało to bym musiał umieć ang. prawie tak jak polski, a po drugie to znalazłem ten tutek z lotusem po polsku ale jest on za mało szczegółowy piszę tam że trzeba narysować splainy a potem surface i gotowe , a ja potrzebuje się dowiedzieć np. jak zrobić line siatke 3d bo rysuje np. w rzucie z lewej a potem żeby kontynuować musz przejśc np. na widok top ale nie umiem dokończyć tego w tym miejscu którym skończyłem albo nawt od jakiegoś vertexa , a wogule to nie wiem czy to właśnie w ten sposób się robi ...dobra zaczynam się już gubić w tym co pisze, jeszcze raz proszę o pomoc PS. ale dzięki za fatyge -DruG
dr Ug Napisano 28 Październik 2003 Napisano 28 Październik 2003 W takim razie ja Ci tutoriala nie napisze, sorry Winetou.
VGT Napisano 29 Październik 2003 Napisano 29 Październik 2003 Interpretując to, co piszesz, to jeszcze daleka droga przed Tobą. Co do tutka to powiem tak: jest on w zupełności wystarczający, jeśli masz opanowane narzędzie, bo chyba nie oczekujesz, że będziesz miał podawane po kolei współrzędne każdego kolejnego vertexa i przyciski, w które masz po kolei klikać. Ale żebyś na start się nie zniechęcił... Na Twoje problemy z narzędziem odpowiem tak: linie zaczynasz i kończysz rysować w jednym i tym samym oknie, nie możesz także go przesuwać, ani przybliżać / oddalać w trakcie rysowania. Z powyższych wynika, że zanim zaczniesz rysować linię, musisz mieć w oknie widoczny cały obszar, na którym będziesz rysował. Tu pewnie się zastanowisz: to jak tu oddać drobne szczegóły... A chodzi w tym właśnie o to, że na początku ta stawiana linia dokładności wcale nie musi mieć. Po to są narzędzia, które pozwalają po jej utworzeniu dodawać w niej kolejne punkty , przesuwać je (już także w trzecim z wymiarów). Jakie błędy można popełnić dalej... poczytaj tu: http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7026 Na początku próbuj uzyskać proste kształty. W ten sposób zrozumiesz, jak spline\'y działają. Wtedy jeszcze raz podejdź do tych tutków i zdziwisz się, jak proste one są. A będzie tak dlatego, że opanowałeś narzędzie.
tomman Napisano 29 Październik 2003 Napisano 29 Październik 2003 Żeby kontynuować pracę w innym viewporcie korzystaj z 3dsnap toggle ( naciśnij \"s\"). To jest przyciąganie kursora do różnych rzeczy. W customize->grid & snap settings możesz ustwaić do czego.
Volthar Napisano 29 Październik 2003 Autor Napisano 29 Październik 2003 dzięki! - wreszcie zaczyna coś się dziać , już nie stoje w jednym miejscu ( a sami chyba wiecie jakie to wkurzające) :D
Jim mee Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 linie zaczynasz i kończysz rysować w jednym i tym samym oknie, nie możesz także go przesuwać, ani przybliżać / oddalać w trakcie rysowania. VGT- kiedyś też mnie męczyło to że nie mozna przesówać. Jakoś udało mi sie udało ( samo dzialało w maxie 3.51 i 3'ce chyba też, że scroll oddalał i przybliżał .. ALE !! nie w tym żecz bo głupio to pewnie zabrzmiało :D- normalna funkcje przecież. TYLKO TAM GDZIE POSTAWILES POINTER MYSZY W TYM KIERUNKU ZOOMOWAŁ , ALBO W PRZECIWNYM ODDALAŁ , TAK ŻE MOŻNA BYŁO TAK SOBIE DOKOMBINOWAĆ PRZESUNIĘCIE WIDOKU BEZ PRZERYWANIA RYSOWANIA LINII CZY CZEGOKOLWIEK CO NAM AKORAT SIE ZCHOWAŁO ZA VIEWPORTEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! powaga. Zdaję sobie sprawę ,że jest to udręką wszystkich maxowców chyba , ale ... jeśli to jest taka zwykła funkcja , to jak ją uruchomić w maxie7 ?? poszukajmy wszyscy moze tego . A jak jesteście zdumieni , poszukajcie maxa 3.51. To raczej tam było. Pozdrówska To było naprawdę zarąbiste odkrycie. Mysz wtedy- PILOT
VGT Napisano 12 Marzec 2005 Napisano 12 Marzec 2005 Z tym zoomem to chyba w max'ie 7 zmienili domyslne ustawienia gdyz juz drugi raz to pisze: Aby zoom ze scrolla odbywał się względem miejsca, gdzie jest kursor myszy: customize -> preferences -> viewports -> zoom about mouse point (ortographic) Oczywiscie ten scroll pozwala na takie umieszczanie punktow (jak widać wtedy moja wiedza musiała być mniejsza ;) ), choc ja i tak wole miec caly element, na ktorym mam rozmieszczac spline'y (w ostatecznosci w expert mode) a po narysowaniu linii metoda "mniej wiecej" przejsc do edycji spline'a i kazdy punkt umieszczac juz konkretnie na wiekszym zoomie.
Rekomendowane odpowiedzi