GrafMax Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Czesc, Od kilku dni uczę się Blendera - jak narazie same niezwykle pozytywne wrazenia! :D Mam jednak problem z jego stabilnością:/ Czasami przy niektórych operacjach zawiesza się cały system, gasną monitory i jedyne wyjście z sytuacji to restart. Tak dzieje się zwłaszcza przy Sculpt Mode (gdy Multires ma Level powyzej 4). Ale zdazalo sie to nawet, że jak robilem Mark Seam i chcialem w tym celu zaznaczyć vertexy za pomocą box selection. Jak można temu zaradzić? Może coś w ustawieniach Blendera? System & OpenGL? moj Hardware : Intel core 2 Duo 2.13 GHz, ram: Geil 2GB DDR2 800MHz Dual Chanel Kit 5 5-5, Grafa: Readon X1650
KLICEK Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 To wina radeona a nie blendera, poprostu na sterym ati mialem to samo, przerywajacy obraz, ktory potrafi sie zaciac, potrafi sie zaciac monitor, wylaczyc monitor, wylaczyc sie karta graficzna, a nawet sam sie wylaczyc komputer :) Nie zeby na geforcie było lepiej ... jest podobnie, ale obraz nie zcina, no i najlepiej miec starsze sterowniki (84.xx.xx) do wingsa, a jak takich nie ma to trzeba wylaczac akceleracje sprzetowa dla grafiki ;/ Co do radka to niestety nie udało mi sie na to znalezc lekarstwa, poprostu jak pracujesz w blenderze to wylaczaj wszystko inne co musi byc wyswietlane. u mnie tak sie działo jak ogladalem tv w malym okienku podczas modelowania :D
GrafMax Napisano 21 Luty 2007 Autor Napisano 21 Luty 2007 NO to mnie zmartwiłeś Klicek :( Co gorsza...masz racje! Zainstalowalem Blendera na laptopie który ma zintegrowaną kartę i jest dużo słabszy, ale tam wszystko dziaa bez zarzutu, pomijajac to ze troche zwalnie przy wyrzszym Multires. Czy Radeon sprawia takie problemy tylko przy modelingu? Jak jest z animacja, systemem kości itp? Pytam bo modelowac moge na laptopie a cała reszte robic na desktopie.... Jesli ktos zna rozwiazanie tego probl;em z wydajnościa, będę wdzięczny za pomoc....zreszta nie tylko ja, bo jak szukam w sieci to masa ludzi ma ten problem...
masater Napisano 21 Luty 2007 Napisano 21 Luty 2007 Ati wspiera openGL tak jak moja babcie DirecX10 ;), innymi słowy na windowsie mogę na moim radeonie sobie co najwyzej pograć, a że używam linuxa, to też nie mogłem nigdy nic robić na sterownikach od ati, zawsze więc używam open sourceowe sterowniki z mesy dri, nie mają one obsługi moich pixel shaderów, i nie wykożystują wszystkich możliwości karty, ale są to jedyne sterowniki na jakich openGL działa tak jak powinien działać... nie ma chyba portów na windowsa aczkolwiek mogę się mylić
mrys Napisano 22 Luty 2007 Napisano 22 Luty 2007 Dziwne. Na moim poprzednim Radeonie 9600Pro Blender działał prawdiłowo. fakt, że używałem go dużo mniej niż teraz ale jednak. Teraz mam GF 7600GT i bardzo nowe sterowniki (ale nie referencyjne tylko Xtreme G) i żadnych kłopotów nie zaobserwowałem, chociaż ostatnio zaczyna mi sie gdzieś gubić kursor przy dużych zbliżeniach. Winy na kiepską obsługe OGL w Blenderze nie zwalałbym tylko na ATI. W końcu te karty z powodzeniem obsługują ten tryb w innych programach (3DMax, Rhino itd).
Gość michlord Napisano 22 Luty 2007 Napisano 22 Luty 2007 Ja mam gf7600 wchodzę na stronę producenta. Ściągam sterowniki pod linuxa. Rekompiluje jądro (instaluje sterowniki) i wszystko śmiga, oczywiście jakbym tego nie zrobił to nawet gry w stylu supertux mi nie chodzą. Myślę, że ATI chyba też wypuszcza stery pod linuxa.
GrafMax Napisano 22 Luty 2007 Autor Napisano 22 Luty 2007 A co z ustawieniami 'System & OpenGL' w Blenderze? Może jednak da się go jakoś udobruchać? Czy ktoś z was próbował zmieniać te ustawienia?
GrafMax Napisano 22 Luty 2007 Autor Napisano 22 Luty 2007 Ok, chyba sprzedam tego ATI RADEON X1650 XT, ale co zamiast tego, tzn jaka nVidia ?
Rekomendowane odpowiedzi