Lato Napisano 23 Luty 2007 Napisano 23 Luty 2007 Witam, mam pytanie czy znacie jakis skrypt do Maxa 8, ktory moglby automatycznie podmienic wszytskie tekstury w material editorze z *.tga na *.jpg o tej samej nazwie pliku? Musialem przekonwertowac wsyztskie tekstury do jpg, a teraz czeka mnie reczna podmiana plikow w slocie diffuse. Jest tego starsznie duzo, wiec moze znacie jakies rozwiazanie, zeby to zautomatyzowac. (mam nadzieje, ze dobry dzial :). Bardzo prosze o pomoc.
zdeno Napisano 26 Luty 2007 Napisano 26 Luty 2007 też kiedyś szperałem z tym problemem na tym forum i niestety nie udało się. pewnie najprościej byłoby napisać max scripta, ale to już wyższa szkoła jazdy. Jeżeli ktoś mógłby pomóc to dołączam się do prośby.
Hynol Napisano 26 Luty 2007 Napisano 26 Luty 2007 A jaka ma niby być praktyczna korzyść ze zmiany TGA na jpg? Bo jeżeli chodzi o zajętość pamięci, to niestety jest taka sama.
Ania Napisano 27 Luty 2007 Napisano 27 Luty 2007 jeśli są to materiały Standard i textura jest tylko w diffuse, to możesz z przeglądarki np. XnView albo ACDSee przeciągać tekstury prosto na obiekt w maksie. (drag-and-drop) Zrobi się automatycznie na obiekcie nowy materiał typu Standard z ową teksturą w slocie diffuse. Nie jest to co prawda do końca automatyczne ale na pewno szybciej tak niż klikać się przez materiały i podmieniać adresy mapek diffuse.
zdeno Napisano 27 Luty 2007 Napisano 27 Luty 2007 Hynol - praktyczną korzyścią jest np. to że .jpg nie może mieć 8bitów tylko 24 bity a .tga może i w skali szarości to zdecydowanie duża oszczędność np. przy tworzeniu scen do spacerów wirtualnych.
3grosze Napisano 27 Luty 2007 Napisano 27 Luty 2007 hmm zmień rozszerzenia jotpegów na TGA powinno normalnie wczytywać tekstury ;-) takie szachrajstwo i szybko się robi :]
Hynol Napisano 27 Luty 2007 Napisano 27 Luty 2007 Hynol - praktyczną korzyścią jest np. to że .jpg nie może mieć 8bitów tylko 24 bity a .tga może i w skali szarości to zdecydowanie duża oszczędność np. przy tworzeniu scen do spacerów wirtualnych. Toś mnie zupełnie opacznie chyba zrozumiał. Do spacerów multimedialnych i innych realtimeów są ddsy, które można trzymać w pamięci karty skompresowane. A co do TGA - owszem oszczędza się miejsce na dysku, jednak niestety traci się jakość. Może PNG byłoby lepszym wyjściem?
zdeno Napisano 28 Luty 2007 Napisano 28 Luty 2007 3grosze ... niestety max jest sprytniejszy niż myślimy. pozmieniałem rozszerzenia na twardo i niestety nie poszło. max wykrył że to pliki ze zmienionym rozszerzeniem. Hynol ... zrozumiałem Cię doskonale bo nie mam problemów z czytaniem ze zrozumieniem. Po prostu napisałem Ci w jakiej sytuacji opłaciło mi się wszystkie .jpgi przewalić na .tga co do DDSów to KAŻDĄ texturę którą wsadzimy do gierki DiectX przesmaruje sobie na DDSa automatycznie. Tekstury trzeba robić na tyle oszczędnie aby nie trzeba było korzystac ze sprzętowej kompersji bo dopiero wtedy CRAP wychodzi (jak z każdą kompersją). Ja akurat do tworzenia w maxie wirtualnych spacerów korzystam z .jpg .png .tga .bmp bo to łatwiejsze i bardziej przyjazne. Dodatkowo pracuje na VIZ 2006 a nie na MAX a ten nie ma obsługi .ddsów i materiałów DXowych
Hynol Napisano 28 Luty 2007 Napisano 28 Luty 2007 Co do DDSów, to skąd niby ten pomysł z directem? To nie jest właściwość directa, ani karty ani nawet systemu, a co najwyżej software'u. Interface na przykład przeważnie podaje się enginowi w niekompresowanych Targach z alfą i zapewniam Cię że jest o wiele więcej przypadków gdzie kompresja jest niepotrzebna a nawet niewskazana.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się