goral Napisano 24 Luty 2007 Napisano 24 Luty 2007 Witam. Che zrenderować sobie scene która ma ok 400MB w której jest ok 1000 klatek. Softimage non stop wywala jakieś problemy które wpypisze poniżej: u dołu programu: - Za mało pamięci w magazynie - shadow map zostaje wyłączony(nie ma wtedy cienia przy renderze) - albo coś z renderem i nie renderuje całej klatki i w niektórych miejscach zamiast konkretnych kolorów jest czarno Czasami wyskakuje okienko ze nie można zaalokować jakiejś pamięci albo czasami softimage sie wysypuje. Czasami tez, jedna klatka renderowana jest np ok 1minuty a następna, która praktycznie nie różni się od poprzedniej nie che sie zrenderować. Poprostu render sie zatrzymuje na jakiejś części i nic dalej nawet po 5 minutach. Innym razem procesor przy renderze jest cały czas na 100% a po chwili spada do kilku procent i nic dalej.. Może mi ktoś pomóc..........................!!!!??????????????
xeav Napisano 1 Marzec 2007 Napisano 1 Marzec 2007 moze zwieksz maksymalny rozmiar pliku .page w windows
czarodziej3D Napisano 1 Marzec 2007 Napisano 1 Marzec 2007 Też ostatnio miałem z tym problem i poradziłam sobie z tym dzieląc klatki na połowę i a później to ładnie złożyłem. W opcji renderingu masz zakładkę, "Format" i na samym dole pole "Subregion". W moim przypadku zadziałało renderowanie po 50% jeżeli w twoim nie zadziała to podziel jeszcze i renderuj po 25%. Może jest jakaś inna droga ale ja znam tylko tą. Miłego renderowania :)
Bzyku Napisano 1 Marzec 2007 Napisano 1 Marzec 2007 tak sie zapytam renderujesz odrazu jako animacje czyli mpeg czy inny tego typu format ? Bo jesli tak to lepiej renderuj osobne klatki jako pojedyncze pliki .tif albo format .pic a potem to mozna poukladac chyba nawet dzieki flipbook :)
czarodziej3D Napisano 1 Marzec 2007 Napisano 1 Marzec 2007 Pierwsze słyszę aby renderować *.avi hmm no chyba dla zabawy bo się to do niczego nie nadaje. Zawsze trzeba renderować jako nie skompresowaną sekwencje i ja używam standardowo *.pic i później afterek (no może za niedługo coś mocniejszego ale to muszę się zmotywować) .
wisnia37 Napisano 3 Marzec 2007 Napisano 3 Marzec 2007 Może zastosowanie "Freeze" zmniejszy wagę sceny i tym samym rendering powinien szybciej działać.
czarodziej3D Napisano 3 Marzec 2007 Napisano 3 Marzec 2007 Kolejna podpowiedź właśnie na nią wpadłem :) Miałem same problemy bo znów nie chciała mi sie renderować scena ale zmieniłem "Render Tile" Z auto na 32x32 i działa :) (na razie).
goral Napisano 4 Marzec 2007 Autor Napisano 4 Marzec 2007 xeav moze zwieksz maksymalny rozmiar pliku .page w windows nie wiem o co chodzi z tym zwiększeniem pliku.. czarodziej3D Też ostatnio miałem z tym problem i poradziłam sobie z tym dzieląc klatki na połowę i a później to ładnie złożyłem. W opcji renderingu masz zakładkę, "Format" i na samym dole pole "Subregion". W moim przypadku zadziałało renderowanie po 50% jeżeli w twoim nie zadziała to podziel jeszcze i renderuj po 25%. Może jest jakaś inna droga ale ja znam tylko tą. Miłego renderowania :) podzieliłem całą scene chyba na 10 części i nadal są problewmy. Dziwne to jest bo to jest budynek kościoła i jedna strona zrenderowała sie elegancko a z drugą która jest taka sama są problemy. Bzyk utak sie zapytam renderujesz odrazu jako animacje czyli mpeg czy inny tego typu format ? Bo jesli tak to lepiej renderuj osobne klatki jako pojedyncze pliki .tif albo format .pic a potem to mozna poukladac chyba nawet dzieki flipbook :) Jasne ze renderuje pierwsze do plików *.pic a później łącze to we flipbook'u. wisnia37 Może zastosowanie "Freeze" zmniejszy wagę sceny i tym samym rendering powinien szybciej działać. Też o tym juz pomyślałem ale nie uwierzycie co sie stało. Jedna ze scen którą poddałem opcji freez zamiast się zmniejszyć to sie zwiększyła az o 30MB.. dziwna sprawa.. czarodziej3D Kolejna podpowiedź właśnie na nią wpadłem :) Miałem same problemy bo znów nie chciała mi sie renderować scena ale zmieniłem "Render Tile" Z auto na 32x32 i działa :) (na razie). Próbowałem wszystkich "render tile" od auto do 128x128 i to nic nie daje. Raz sie renderuje a raz nie:/ Po prawie dwóch tygodnach renderowania jakoś to skończyłem i posklejałem. Nawet "aliasing" dałem na min=0 max=1 ale wydaje mi się ze to nie jest tego wina...
czarodziej3D Napisano 4 Marzec 2007 Napisano 4 Marzec 2007 Jak lobię xsi tak mnie trochę ostatnio wnerwia. Ale dziwna spraw bo teoretycznie z związku z tym że MR jest zintegrowany (nie od dziś) rendering powinien być mocną stroną XSI a się okazuje że jak trza wyrenderotać ogromną scenę to się sypie. Mi przychodzą do głowy jeszcze 2 pomysły: 1) Zainstalować XSI-64 na Win. 64 (hmm może Vista) i teoretycznie powinno być lepiej. 2)Postawić XSI na systemie Linux. Musze przetestować w wolnym czasie.
goral Napisano 5 Marzec 2007 Autor Napisano 5 Marzec 2007 1) Zainstalować XSI-64 na Win. 64 (hmm może Vista) i teoretycznie powinno być lepiej. a dlaczego myslisz ze wersja 64bit będzie chodzić lepiej?
Gordy Napisano 5 Marzec 2007 Napisano 5 Marzec 2007 ponieważ może używac więcej pamięci niż standardowy WIN 32 (max 1.5GB). Masz sceneę 400 mb. MR to wrzuca do pamięci i zostaje niewiele na textury. Wystarczy w takim razie 1 może 2x 4096 żeby zabić MR. Dodaj GI i inne fajerwerki i po tobie. 1. Używaj passów. 2. odchudzaj scene ze zbędnych rzeczy. Merguj obiekty, które nie muszą samooistnieć. XSI ma problemy ze scenami gdzie jest bardzo dużo osobnych obiektów. 3. Pamiętaj, że lepiej aby była 1x4096 textura niż 10x512.
goral Napisano 5 Marzec 2007 Autor Napisano 5 Marzec 2007 1. Używaj passów. 2. odchudzaj scene ze zbędnych rzeczy. Merguj obiekty, które nie muszą samooistnieć. XSI ma problemy ze scenami gdzie jest bardzo dużo osobnych obiektów. 3. Pamiętaj, że lepiej aby była 1x4096 textura niż 10x512. ad1. Chodzi o Pender Pass? ad2. Jasne ze ją odchudzałem ile sie dało. wyrzucałem nie potrzebne juz elementy ze sceny, mergowałem co sie dało, freezowałem.... i takie tam. ad3. nie rozumiem co z tą teksturą. Lepiej żeby była jedna duża i z niej brać konkrente elementy niż kilka mniejszych?
Gordy Napisano 5 Marzec 2007 Napisano 5 Marzec 2007 ad. 1 render pass. Tak. Ad. 3 Tak, ponieważ MR ładuje (tak mi się wydaje) tekstury do pamięci i lepiej aby ładował jedną dużą niż mnóstwo małych. Tak przynajmniej gry funkcjonują.
goral Napisano 5 Marzec 2007 Autor Napisano 5 Marzec 2007 ponieważ może używac więcej pamięci niż standardowy WIN 32 (max 1.5GB). A jeśli chodzi i używanie pamięci ram to windows(32bit) używa tylko 1,5GB ramu czy chodzi o samego softimage(32bit)? Bo chyba win32 moze uzywac wiecej jak 1,5GB
czarodziej3D Napisano 5 Marzec 2007 Napisano 5 Marzec 2007 Ja mam 4 GB ramu i wyskakuje mi że o to za mało :D goral - rade odnośnie xsi 64 usłyszałem od pewnego znajomego z jednej z największej firmie graficznej w Polsce. Ale trochę posiedziałem w ustawieniach teraz jest lepiej: Optimization: w BSP - Memory (MB): 1600 --- Tile Size - 8x8 --- Memory Limit: Limit (MB): 800 ... i coś u mnie zadziałało i nawet chodzi. Zmieniłem też trochę opcji w Preferences: Rendering - aktywowałem wszystkie 3 opcje w kategorii: Empty Rendering Cache oraz niżej zmieniłem w kategorii - Image Clip Default Setting zmieniłem na : Load in Memory
goral Napisano 9 Marzec 2007 Autor Napisano 9 Marzec 2007 goral - rade odnośnie xsi 64 usłyszałem od pewnego znajomego z jednej z największej firmie graficznej w Polsce. Rozmawiałem na ten temat z moim wykładowcą, który 7 lat wykładał softimage w kuwejcie i powiedział że nie wierzy w to... Co ty na to?
CgBartosz Napisano 9 Marzec 2007 Napisano 9 Marzec 2007 Probowales zmienic ustawienia BSP Tree Mental Raya ? Molgbys takze sprobowac uzyc 'mesh splitting' oraz Flushable 'Large BSP Tree'. Poza tym co jeszcze przychodzi mi do glowy to pozbycie sie tekstur z ramu i ladownie ich z dysku (memory-mapped). To da wiecej miejsca w pamieci na BSP Tree. W jakim formacie masz pliki tekstur ? Czy klikales guziczek 'Quick set' znajdujacy sie Heavy Scene/Model Optimizations ?
czarodziej3D Napisano 9 Marzec 2007 Napisano 9 Marzec 2007 Rozmawiałem na ten temat z moim wykładowcą, który 7 lat wykładał softimage w kuwejcie i powiedział że nie wierzy w to... Co ty na to? Dla mnie to nic nie znaczy. Niech sprobuje a nie gada jak jeszcze tego nie przetestował. Tak na przyszłość to powinieneś samemu przetestować a nie uznawać coś za fakt tylko dlatego że facet zna XSI. Ja tego jeszcze nie testowałem i nie śmiem powiedzieć jednoznacznie ale zamierzam przetestować i w tedy się wypowiem. Informacje takie zdobyłem po tym poście http://forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=105496#first_unread_post i rozmawiając.
Gordy Napisano 9 Marzec 2007 Napisano 9 Marzec 2007 Win XP, 2000, i pochodne mogą adresować tylko 1.5 GB na aplikacje. Jest to ogólnie znany kanał windy i sam microsoft wprowadził tzw. 3GB switch, który umozliwia w OS serwerowych wykorzystywać więcej pamięci. Ten sam switch pozwala w XP 32 bit wykorzystać ilość pamięci fizycznej dostepnej, co może czasami prowadzić do niestabilności systemu (windows - stabilny = aha). Win 64 juz nie ma tych ograniczeń i także pozwala korzystać z aplikacji 32 bitowych, gdzie także zyskujesz. Softimage miało kiedyś na swojej stronie vidy wykorzystania giga-core w 32 i 64 bitach i miałeś różnice w renderach. vidy: 1. 32 bit http://webrel2.softimage.com/Videos/NFT50/GPCore.wmv?data1=40ac05ca8c1137a5df94cec09119a5a2&data2=437w3des1598414d445ss14478881wer45t0939937kfj7009861243dfd324h0349314kj8ff347e&data3=71306&ext=.wmv 2. 64 bit http://webrel2.softimage.com/Videos/NFT50/01_Gigapolygon_Core.wmv?data1=36388956a8ca9dfdd4bcf4c5e973525c&data2=437w3des1764303d445ss56455341wer45t0961063kfj7009805593dfd324h0392571kj8ff347e&data3=37195&ext=.wmv Miłego oglądania
goral Napisano 10 Marzec 2007 Autor Napisano 10 Marzec 2007 Dla mnie to nic nie znaczy. Niech sprobuje a nie gada jak jeszcze tego nie przetestował. Tak na przyszłość to powinieneś samemu przetestować a nie uznawać coś za fakt tylko dlatego że facet zna XSI. Ja tego jeszcze nie testowałem i nie śmiem powiedzieć jednoznacznie ale zamierzam przetestować i w tedy się wypowiem. Informacje takie zdobyłem po tym poście http://forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=105496#first_unread_post i rozmawiając. Nie mówie że się z nim zgadzam ani nie mówie że uznałem to za fakt tylko chciałem usłyszeć twoje zdanie na ten temat...poprostu..:)
Muminek Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Witam. Mam ten problem że SI nie wyświetla mi wszystkich opcji. Mam za małą rozdzielczosc ale jak ją zwiększe to wtedy nic nie widzę . Mam grafe z dwoma wyjsciami i stary monitor 800x640. Da się jakos poustawiac żeby na mniejszym było menu ? Ktos tak robił , bo musiałbym dokupic przejsciówke do stareszego monitora. Inny problem to inport plików .obj . Przy 99% wywala się jakiś błąd z biblioteka chyba.
goral Napisano 28 Marzec 2007 Autor Napisano 28 Marzec 2007 Witam. Mam ten problem że SI nie wyświetla mi wszystkich opcji. Mam za małą rozdzielczosc ale jak ją zwiększe to wtedy nic nie widzę . Mam grafe z dwoma wyjsciami i stary monitor 800x640. Da się jakos poustawiac żeby na mniejszym było menu ? Ktos tak robił , bo musiałbym dokupic przejsciówke do stareszego monitora. Inny problem to inport plików .obj . Przy 99% wywala się jakiś błąd z biblioteka chyba. Minimalna rozdzielczość dla poprawnego działania xsi to 1280x1024 jednak przy rozdzielczości 1024x768 też można pracować gdyż lewe menu jest całe a w prawym menu nieużywane zakładki można zwinąć prawym klawiszem myszy :) Jaki dokładnie jest ten błąd przy imporcie bo mi nie ładuje zdjęcia:)
Muminek Napisano 28 Marzec 2007 Napisano 28 Marzec 2007 Object required 'Objlmport(...)'-[line 544 in D:\Softimage\XSI_5.0\Application\DSScript\importexport.vbs] I pada SI :( całkowity zwiech.
Muminek Napisano 30 Marzec 2007 Napisano 30 Marzec 2007 Najczęściej występuje przy 99% wykonania operacji . Nie poprawka zawsze .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się