obsydian1000 Napisano 26 Luty 2007 Napisano 26 Luty 2007 Witam Was 3ds maxowcy. Mam pytanie, załużmy że projektuję sobie majtki w 3ds max i to jest fragment mojej nogawki od majtek. Co zrobić żeby to ładnie rozłożyć (sprowadzić do płaszczyzny w celu wykonania szablonu do tej części gaci). Co proponujecie? Proszę o poważne odpowiedzi. Załączam jpg.
huzdebos Napisano 26 Luty 2007 Napisano 26 Luty 2007 jesli to ma potem funkcjonowac jako szablon/wzornik to odradzam,bo zbyt duze roznice ci wyjda po rozlozeniu takiej bryły na płaszczyzne w 3d studio. Poczytaj w helpie nt. unwrap mapping, i generalnie o mapowaniu obiektów. to ci powinno wyjaśnic sprawe. Jesli chodzi zas o samo projektowanie to mozna to zrobic wygodniej w PS albo Corelu, gdzie robisz szablon przód/tyl i jedziesz :) pzdrw
obsydian1000 Napisano 2 Marzec 2007 Autor Napisano 2 Marzec 2007 w pomocy nic nie mam bo plik jest pusty .a potrzebuje to w 3d maxe zrobić .A więc jak mam się do tego zabrać ?
tadzio Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 a nie latwiej na ryknu za piataka kupic majty? ;-)
huzdebos Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 helpa sciagniesz ze strony producenta - firmy autodesk pzdrw
obsydian1000 Napisano 2 Marzec 2007 Autor Napisano 2 Marzec 2007 powiedzcie mi chociaż czy jest taka możliwość żeby to zrobić tak jak wyżej opisalem? w 3ds max oczywiście.
mirach Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 huzdebos napisał ci jak to można zrobić. W zasadzie chodzi o rozłożenie ładnej uvki jak do mapowania. Poszukaj sobie informacji o unwrap'ie, ale możesz mieć spore problemy zeby zrobic dokladny szablon.
Ania Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 problemy będą jeśli objekt jest gdzieś wypukły, bo wtedy uv może się rozkładać inaczej niż rozkładała by się tkanina. na robótkach ręcznych w szkole robiłyśmy kiedyś tak: szablony z papieru (jest taka specjalna kalka krawiecka, ale można też innym papierem), w ten sposób możesz z grubsza ustalić kształt spinając papier szpilkami, potem wycinasz to z materiału (jeśli szablon nie jest dokładny to z dużym zapasem), spinasz szpilkami, przymierzasz, poprawiasz szpilki gdzie trzeba, jak jest mniej więcej ok to zszywasz fastrygą, przymierzasz, poprawiasz, jak jest ok to zszywasz maszyną. THE END. jeśli majtki mają być wykonane z jakiegoś drogiego ekstra hiper materiału, to warto najpierw wypróbować to na tańszym materiale, potem rozpruć i użyć jako szablon. ewentualnie możesz przejrzeć np. Burdę i podobne gazetki, może się gdzieś trafi szablon takich majtek (no chyba że musi być nowy projekt)
obsydian1000 Napisano 2 Marzec 2007 Autor Napisano 2 Marzec 2007 Dzięki za odpowiedz podoba mi się takie techniczne rozpatrzenie sprawy . nie chodzi tu jednak tak naprawdę o majtki , mówisz że problem będzie gdy bryła którą będę rozkładał będzie wypukła np; półkula ok. będę o tym pamiętał .super by było jak by mi ktoś jeszcze napisał jak się do tego zabrać w maxe bo znając siebie to tak załaduje ten plik pomocy jeśli w ogóle odpowiedni znajdę że maxa już na ekranie nie zobaczę.
mirach Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 poszukaj na sieci tutkow do uv mapingu i unwrapa, jest tego troszke :)
Ania Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856 drugi tutorial (Pelt mapping) dodam że często uv ładniej rozkładają się w blenderze, nie wiem czy chcesz się uczyć nowego programu ale jeśli unwrapować nie potrafisz ani tu ani tu to może warto, linki do tutoriali podawałam tu: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=504279&postcount=122
AGmakonts Napisano 2 Marzec 2007 Napisano 2 Marzec 2007 zawsze możesz sprobowac jakimś symulatorem tkanin to poprostu ciepnąc na plane
obsydian1000 Napisano 3 Marzec 2007 Autor Napisano 3 Marzec 2007 Prosił bym o odpowiedź na mój pierwszy wątek. Nauczyłem się (przynajmniej tak mi się wydaje) rozkładać części bryły na powierzchnie płaskie modyfikatorem „Unwrap UVW” . chciał bym żeby mi ktoś napisał Co mam dalej zrobić żeby to zapisać w jakimś formacie który mógł bym otworzyć w innym programie w celu przygotowania szablonu . Jak próbuje tą rozłożoną powierzchnie zapisać to mam tylko opcję zapisz jako typ pliku (UVW files) . No i co dalej? . A może w ogóle jakoś inaczej to zrobić. Ale interesuje mnie tylko 3ds max.
Rekomendowane odpowiedzi