Skocz do zawartości

szablon nogawki majtek


obsydian1000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was 3ds maxowcy. Mam pytanie, załużmy że projektuję sobie majtki w 3ds max i to jest fragment mojej nogawki od majtek. Co zrobić żeby to ładnie rozłożyć (sprowadzić do płaszczyzny w celu wykonania szablonu do tej części gaci). Co proponujecie? Proszę o poważne odpowiedzi. Załączam jpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jesli to ma potem funkcjonowac jako szablon/wzornik to odradzam,bo zbyt duze roznice ci wyjda po rozlozeniu takiej bryły na płaszczyzne w 3d studio. Poczytaj w helpie nt. unwrap mapping, i generalnie o mapowaniu obiektów. to ci powinno wyjaśnic sprawe. Jesli chodzi zas o samo projektowanie to mozna to zrobic wygodniej w PS albo Corelu, gdzie robisz szablon przód/tyl i jedziesz :)

 

pzdrw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemy będą jeśli objekt jest gdzieś wypukły, bo wtedy uv może się rozkładać inaczej niż rozkładała by się tkanina.

 

na robótkach ręcznych w szkole robiłyśmy kiedyś tak:

szablony z papieru (jest taka specjalna kalka krawiecka, ale można też innym papierem), w ten sposób możesz z grubsza ustalić kształt spinając papier szpilkami, potem wycinasz to z materiału (jeśli szablon nie jest dokładny to z dużym zapasem), spinasz szpilkami, przymierzasz, poprawiasz szpilki gdzie trzeba, jak jest mniej więcej ok to zszywasz fastrygą, przymierzasz, poprawiasz, jak jest ok to zszywasz maszyną. THE END.

jeśli majtki mają być wykonane z jakiegoś drogiego ekstra hiper materiału, to warto najpierw wypróbować to na tańszym materiale, potem rozpruć i użyć jako szablon.

 

ewentualnie możesz przejrzeć np. Burdę i podobne gazetki, może się gdzieś trafi szablon takich majtek (no chyba że musi być nowy projekt)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz podoba mi się takie techniczne rozpatrzenie sprawy . nie chodzi tu jednak tak naprawdę o majtki , mówisz że problem będzie gdy bryła którą będę rozkładał będzie wypukła np; półkula ok. będę o tym pamiętał .super by było jak by mi ktoś jeszcze napisał jak się do tego zabrać w maxe bo znając siebie to tak załaduje ten plik pomocy jeśli w ogóle odpowiedni znajdę że maxa już na ekranie nie zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?siteID=123112&id=5903856

drugi tutorial (Pelt mapping)

 

dodam że często uv ładniej rozkładają się w blenderze, nie wiem czy chcesz się uczyć nowego programu ale jeśli unwrapować nie potrafisz ani tu ani tu to może warto, linki do tutoriali podawałam tu:

http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=504279&postcount=122

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosił bym o odpowiedź na mój pierwszy wątek. Nauczyłem się (przynajmniej tak mi się wydaje) rozkładać części bryły na powierzchnie płaskie modyfikatorem „Unwrap UVW” . chciał bym żeby mi ktoś napisał

 

Co mam dalej zrobić żeby to zapisać w jakimś formacie który mógł bym otworzyć w innym programie w celu przygotowania szablonu . Jak próbuje tą rozłożoną powierzchnie zapisać to mam tylko opcję zapisz jako typ pliku (UVW files) . No i co dalej? . A może w ogóle jakoś inaczej to zrobić. Ale interesuje mnie tylko 3ds max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności