xMark Napisano 31 Październik 2003 Napisano 31 Październik 2003 witam zaczolem wlasnie moj pierwszy model auta. obrysowalem ladnie te rzzuty i utknolem. nie wiem jak te wszytkie rzuty polaczyc w jedno. rzut z przodu jest calkwoicie prosty tak samo jak rzut z boku. a one musza sie \"polozyc na sibie\"np. dzwi musza przylegac do dachu, a maska do okna. jak je \"powyginac\"??
VGT Napisano 31 Październik 2003 Napisano 31 Październik 2003 Jeżeli linie masz jako osobne obiekty, to połącz je jeszcze za pomocą attach. Następnie przejdź do trybu selekcji vertex\'ów i przesuwaj je w trzecim z wymiarów po prostu
xMark Napisano 31 Październik 2003 Autor Napisano 31 Październik 2003 ok rozumiem a czy te linie co juz mam zrobione dobre sa?? bo probowalem robic surface i nie dzialal :( czytalem tez to http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=7026 ale nie wiele rozumiem :( kurcze ciezko bedzie :(
VGT Napisano 31 Październik 2003 Napisano 31 Październik 2003 dobre są na start, ale żeby surface zadziałał, musisz spełnić wiele warunków. a co do tego opisania warunków w FAQ. Pisałem to tak prosto jak byłem w stanie i temat przeszedł przez korektę, więc wyjaśnia w miarę sensownie, co trzeba zrobić. :|
wiggles Napisano 1 Listopad 2003 Napisano 1 Listopad 2003 xmark wydaje mi sie ze zaczynasz od za trudnego auta - wez jakiegos kanciatego samochodzika :)
xMark Napisano 1 Listopad 2003 Autor Napisano 1 Listopad 2003 wiem audi narazie zostawilem i wziolem tutka laguny. robie dokladnie takie same linie jak tam sa narysowane. ale surface nie dziala:(
wiggles Napisano 1 Listopad 2003 Napisano 1 Listopad 2003 z tego co widze to chyba nie masz wszystkich punktow polaczonych ;/ i nie ma na czym oprzec tego surface :)
xMark Napisano 1 Listopad 2003 Autor Napisano 1 Listopad 2003 wszystkie sa polaczone chyba. laczylem po koleji wide(czy jakos tak) albo fuse. a te skrzyzowania to robilem na kazdej lini vertexa rifnem i pozniej laczylem wide albo fuse. chcesz to ci moge przeslac plik to zobaczysz :)
wiggles Napisano 1 Listopad 2003 Napisano 1 Listopad 2003 nie no spoko wierze- ja tylko przedstawilem swoja wersje :) ja tez jestem noobem w maxie wiec spox :);)
xMark Napisano 1 Listopad 2003 Autor Napisano 1 Listopad 2003 nie o to chodzi, moze naprawde zle cos mam zlaczone i ktos mogl by mi to sprawdzic bo ja juz nie moge. mecze sie nad tym i mi nic nie wychodzi!!!
VGT Napisano 2 Listopad 2003 Napisano 2 Listopad 2003 ok, trochę ponumerowałem Ci screen, ale w ten sposób będzie mi łatwiej opisywać: 1 - tutaj jest doskonały przykład tego, co sprawia, że nie jestem pewien, czy faktycznie wykonujesz fuse na vertexach. 2 - w każdym miejscu, gdzie jest dwójka, powierzchnia nie zostanie nałożona, gdyż jest więcej niż 4 vertexy. Takich miejsc masz jeszcze więcej a i tak sporo zaznaczyłem. 3 - brak linii łączącej te dwa vertexy 4 - tutaj ogólnie sporo się dzieje. Wygląda na to, że linia wzdłuż dachu wogóle nie ma vertexów, więc tych vertexów na liniach na szerokość dachu nawet nie ma do czego fuse\'ować 5 - kolejny przykład błędu. Rozdziałka mała więc nie mogę być pewien, ale wygląda na to, że vertex znajduje się tylko na pionowej linii, na poziomej żadnego vertexa nie ma. 6 - tutaj też dziwne rzeczy widzę. vertexy pionowych linii raz są nieco ponad tą poziomą linią, innym razem nieco poniżej, ale przy każdym który jest przesunięty, nie widać żadnego vertex\'a utworzonego na tej poziomej linii Ze względu na małą rozdziałkę mogłem pewne rzeczy źle zinterpretować, ale mimo wszystko widać, że ta siatka ma na tyle dużo błędów, żę trzeba przy niej sporo posiedzieć, żeby ten surface dał Ci to, czego oczekujesz. EDIT*** Po bliższym przyjrzeniu się jestem już niemal pewien, że cały czas popełniasz błąd z punktu 5 (co z resztą jest powiązane z punktem 4 i 6). Spojrz np. na linie tworzęce maskę samochodu. Wygląda to tak, jakbyś refine stosował w widoku z góry, lub perspective. W tych dwóch niby wszystko ok, ale wsytarczy spojrzeć na widok front, aby okazało się, że refine na skrzyżowaniach robisz tylko na jednej z dwóch linii.
xMark Napisano 2 Listopad 2003 Autor Napisano 2 Listopad 2003 dzieki wielkie bardzo mi pomogles i teraz wiem mniej wiecej co poprawic juz sie biore za prace :D
klaster Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 to ja chyba czegos nie wiem, czemu wam wychodzi takie lagodne ksztalty a mnie takie kanciaste. chyba zaczne onowa robic kurcze.
wiggles Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 a zrobiles na bezierze albo smoothcie vertexy :P:P[lol2]
nonejm Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 tez robilem to auto ze splajnow ale zajelo mi to pare godzin i nic niewyszlo bo niewiem jak mozna szybko \"przeciac\" 2 linie. bo takie rysowanie lini , potem przesuwanie , i weldowanie to za duzo czasu zajmoje....jest jakis inny sposob, szybszy?
Predator Napisano 25 Listopad 2003 Napisano 25 Listopad 2003 hehe szybszy ano jest taki :) edit poly :) przyjemna metoda :) tylko wiadomo nic zrobisz odrazu samochodu bez uprzedniej praktyki i bledow :) na bledach sie czlowiek uczy a metody jest kilka trzeba sobie wybrac ta ktora ci najlepiej pasuje
klaster Napisano 26 Listopad 2003 Napisano 26 Listopad 2003 a zrobiles na bezierze albo smoothcie vertexy no wlasnie i tu chyba robie bledy :) :D bedee musiał jeszcze dlugo pocwiczyc
xMark Napisano 27 Listopad 2003 Autor Napisano 27 Listopad 2003 predator a masz moze jakies tutki do metody poly?? ale taki gdzie wszystko jest opisane dokladnie nie konieczeni samochodu
Rekomendowane odpowiedzi