Synthax Napisano 8 Marzec 2007 Napisano 8 Marzec 2007 Jak to osiągnąć w Rhinoceros? Mam na mysli takie przejscie z ostrego prztłoczenia na gładkie
Synthax Napisano 8 Marzec 2007 Autor Napisano 8 Marzec 2007 chodzi mi o to co sie dzije na dziobie,m kiedy ostre przetłoczenie łagodnieje. Może wiesz jak wogóle zaczyna sie modelowanie czegoś takiego? Tego typu przejsć
Dawcio_m Napisano 8 Marzec 2007 Napisano 8 Marzec 2007 aha ja takie coś załatwiam pipefiletem najpierw normalnie robie ostre przejścia między powierzchniami, a potem robie fileta który jest coraz wiekszy w miejscu gdzie ma być łagodniej, ale pewnie jest wiele innych sposobów:)
Synthax Napisano 8 Marzec 2007 Autor Napisano 8 Marzec 2007 Jak robisz coraz wiekszego fileta? On ma definiowalny pocztek i koniec? Tzn promien poczatka i końca?
Dawcio_m Napisano 8 Marzec 2007 Napisano 8 Marzec 2007 robisz najpierw pipa (solid>pipe) i tam ustawiasz promień początku i promień końca, potem robisz intersekcje tego pipa i 2 powierzchni (z prawej strony na pasku przytrzymujesz project to surface i tam znajdziesz tę opcje) teraz usuwasz pipa i trimujesz to co niepotrzebne no i robisz fileta opcją np 2rail surf:)
RA Napisano 8 Marzec 2007 Napisano 8 Marzec 2007 Zamiast pipe'a lepiej najpierw utworzyć koła (circle: around curve) prostopadłe do lini i potem zrobić sweep1. A jeżeli to rhino4, to pipe ma już opcje dodawania kolejnych radius'ów. Oczywiście jeśli jest taka potrzeba...
Dekra Napisano 9 Marzec 2007 Napisano 9 Marzec 2007 A ja na tym nosku postawił bym kulę i tą bryła ciął istniejące powierzchnie.Zostanie dziura bardzo łatwo do zakrycia łatą.W czasie budowy łaty Rhino sam zapyta z jakim promieniem łączyć istniejące krawędzie-można je modyfikować jak nam się podoba. Efekt zapewne będzie zadowalający.
Synthax Napisano 10 Marzec 2007 Autor Napisano 10 Marzec 2007 nie wiem jak dokładnie użyć tej kuli...
Synthax Napisano 10 Marzec 2007 Autor Napisano 10 Marzec 2007 Czas ponaglał i sam doszedłem to takich profili że zadziałało, na pewno nie idealnie, ale termin termin... Dziekuje wszystkim za wskazówki. Przetestuje je na spokojnie
Dekra Napisano 10 Marzec 2007 Napisano 10 Marzec 2007 Jesli o to biegało oczywiście.Czasem w rozpędzie zbudujemy coś i na koniec orientujemy się,że trzeba coś zmienić.Dane miejsce śmiało wycinamy i dajemy np łatke.Na takim czubeczku pasuje ciąć kulą-powstała dziura łatwo się zamknie.Oczywiście jest wiele innych rozwiązań.A najlepiej od początku pilnować kształtu przekrojów i dawać je w rozsądnych ilościach.To przykre,ale nigdy nie wychodzi piękne za pierwszym razem...
Synthax Napisano 10 Marzec 2007 Autor Napisano 10 Marzec 2007 OK, dekra potestuje jak w linku. U mnie robiły sie zawijasy jakies ale to pewni kwestia dokładnosci. Dzkęki!
Muminek Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 Hej. Mam problem nie zauważyłem 2 brzydkich wypuklen które powstały na powierzchni. Jak ich teraz się pozbyc , to co widzicie to są 3 "struktury" join(owane) w 1. [/url]
Synthax Napisano 15 Marzec 2007 Autor Napisano 15 Marzec 2007 Wydaje mi sie ze powinienes sprobowac robic ten kadlub za pomoca curve network. Chyba lepiej sie nadaje do tego typu zastosowan. Pomysl tez czy nie lepiej Rail 2 Sweep gdwie wrega silnikowa np bedzie wyjsciowa i pote ewentualnie boolean (ryzykowny ale tu powinien dobrwe zadzialac)
Dawcio_m Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 a mi sie wydaje, że tam powinno być przejcie pezynajmniej na g1, a chyba nie jest
Bzyku Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 bo tak na chybil trafil to sobie mozna :) wiec tak czerwone to raile zolty i niebieski profile mozna tez networkiem ale ja tam wole sweepa + matchsurface
Muminek Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 Próbowałem większości powyższych. Tak wygląda szkielecik na którym powstał kadłub + śmiecie od skrzydła. Krytyczne części to przejścia z jednego obrysu kadłuba w drugi.-czerwone. Najpierw robie S1 czyli wyciągam 2 krzywe po prowadnicach. Potem S2 aby zrobiła się ładna końcówka 1 krzywa 2 prowadnice. Aha próbowałem jeszcze filet ale powstała powierzchnia jest "płaska" a nie lekko zaokrąglona. Myślałem nawet o wyświetleniu punktów obu powierzchni , zaznaczeniu wspólnych i przeskalowaniu aby weszły w środek. Po tym zabiegu powierzchnia przy krawędziach przyjmuje kształt zębów piły :/
Bzyku Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 po pierwsze niewiem jake masz rzuty do tego pzl37 ale jak widze hym wlasnie jestli to co pokazales jest rzutem z jepiejs strony bez perspektywy to szczerze powiem sa do bani. musza byc planarna inaczej nic ztego nie wyjdzie jesli masz przekroje kadluba to tworzysz je i potem tak jak na rysunku najpierw robisz cz.A do tego cz.C pomiedzy tym projektujesz krzywe na kadlub te zolte i tworzysz blendcurve G1 starczy niebieska linia to wsumie krzywa ktora jzu powinna byc i okreslac dolny ksztalt powierzchni A i C jesli jest dobrze to jedziesz sweep2 rail moze mala korekcja match surface analiza zebry i juz wiesz czy jest dobrze czy raczej kiepsko jesli to drugie to szukasz dlaczego i potem podobnie D miedzy C a E ps. ja narysowalem za nisko te projektowne krzywe zolte z przodu powinno byc na wysokosci szyby a z tylu gdzies klo wyciecia dla szczelca
Muminek Napisano 15 Marzec 2007 Napisano 15 Marzec 2007 Dobra spróbuję tego. Do tej pory to osiągnąłem Przednia kabina to była mordęga .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się