Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

modeling - max 5 i 6

Featured Replies

Napisano

mam mocne wrażenie że tre same prace z meshsmoothem w maxie 5 i maxie 6 wyglądaję całkiem inaczej np. twarze!! może czegoś nie wiem?

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Na razie nie robiem zbyt wiele renderów porównawczych, ale jak do tej pory, nie wychwyciłem żadnych różnic w kształtach brył.

Więc może chodzi Ci o sposób wyświetlania siatki w viewportach. W MAX\'ie 6 pojawiła się bardzo przyjemna opcja wyświetlania podstawowej siatki na modelu z nałożonym meshsmooth. Więcej na ten temat z obrazowym wyjaśnieniem można znaleźć w pdf\'ie (był niedawno news o tym). Więc aby wrócić do starego sposobu wyświetlania, odznacz w ustawieniach meshsmooth \'isoline\' (mniej więcej tak się to chyba nazywa - piszę z pamięci).

 

A jeśli jednak faktycznie wychwyciłeś zmiany kształtu pomiędzy tymi wersjami max\'a, to pokaż jakieś screeny porównawcze. Może wtedy da się coś więcej pokombinować.

Napisano
  • Autor

no to mamy maxa 5 i 6! bump mapy nie bierzcie pod uwage. wydaje mi sie ze rysy twarzy są inne

 

face5.jpg

 

face6.jpg

 

 

Napisano

Hyhyh, helm z tapety;) Ok, mialem nie brac...

 

A moze daj rendery z takim samym swiatlem, co? Bo takie zabiegi to sie robi w TV Mango, zeby modelki odchudzic.

Napisano

A ja bym może jeszcze jeden test zaproponował. Obydwie siatki eksportuj po nałożeniu meshsmooth do 3ds\'a, albo wykonaj collapse listy modyfikacji (wedle uznania) i wtedy obydwa obiekty wstaw do jednej sceny. W ten sposób zauważysz każdy przesunięty vertex i być może udowodnisz swoją hipotezę (od razu powiem, że ja nie sprawdzałem.. jeszcze :] ).

 

Napisano

Tak porównując oba modele to według mnie jest tak:

- dolny model ma większy specular , przez co inaczej wygląda;

- porównując paski przytrzymujące chełm odrazu widać, ze ten dolny jest bardziej wygładzony;

- podobnie może być z modelem głowy, ma poprostu ustawione większe wygładzanie do renderingu, więc w viewportcie bez kolapsu nic nie zauważysz. No i wywal te tekstury, bo wtedy można wyciągać złe wnioski:D

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.