filuh Napisano 3 Listopad 2003 Share Napisano 3 Listopad 2003 mam mocne wrażenie że tre same prace z meshsmoothem w maxie 5 i maxie 6 wyglądaję całkiem inaczej np. twarze!! może czegoś nie wiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 4 Listopad 2003 Share Napisano 4 Listopad 2003 Na razie nie robiem zbyt wiele renderów porównawczych, ale jak do tej pory, nie wychwyciłem żadnych różnic w kształtach brył. Więc może chodzi Ci o sposób wyświetlania siatki w viewportach. W MAX\'ie 6 pojawiła się bardzo przyjemna opcja wyświetlania podstawowej siatki na modelu z nałożonym meshsmooth. Więcej na ten temat z obrazowym wyjaśnieniem można znaleźć w pdf\'ie (był niedawno news o tym). Więc aby wrócić do starego sposobu wyświetlania, odznacz w ustawieniach meshsmooth \'isoline\' (mniej więcej tak się to chyba nazywa - piszę z pamięci). A jeśli jednak faktycznie wychwyciłeś zmiany kształtu pomiędzy tymi wersjami max\'a, to pokaż jakieś screeny porównawcze. Może wtedy da się coś więcej pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filuh Napisano 5 Listopad 2003 Autor Share Napisano 5 Listopad 2003 no to mamy maxa 5 i 6! bump mapy nie bierzcie pod uwage. wydaje mi sie ze rysy twarzy są inne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dr Ug Napisano 5 Listopad 2003 Share Napisano 5 Listopad 2003 Hyhyh, helm z tapety;) Ok, mialem nie brac... A moze daj rendery z takim samym swiatlem, co? Bo takie zabiegi to sie robi w TV Mango, zeby modelki odchudzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 5 Listopad 2003 Share Napisano 5 Listopad 2003 A ja bym może jeszcze jeden test zaproponował. Obydwie siatki eksportuj po nałożeniu meshsmooth do 3ds\'a, albo wykonaj collapse listy modyfikacji (wedle uznania) i wtedy obydwa obiekty wstaw do jednej sceny. W ten sposób zauważysz każdy przesunięty vertex i być może udowodnisz swoją hipotezę (od razu powiem, że ja nie sprawdzałem.. jeszcze :] ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 6 Listopad 2003 Share Napisano 6 Listopad 2003 Tak porównując oba modele to według mnie jest tak: - dolny model ma większy specular , przez co inaczej wygląda; - porównując paski przytrzymujące chełm odrazu widać, ze ten dolny jest bardziej wygładzony; - podobnie może być z modelem głowy, ma poprostu ustawione większe wygładzanie do renderingu, więc w viewportcie bez kolapsu nic nie zauważysz. No i wywal te tekstury, bo wtedy można wyciągać złe wnioski:D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi