cta Napisano 14 Marzec 2007 Napisano 14 Marzec 2007 Vrayowy disp ignoruje moje UVW Mapy, otóż ustawiam np. uvw mapping z map channel= 3 i w vraydisplacementmod texture chan= 3 a vray robi dispa na całym obiekcie... owszem tam gdzie było mapowanie robi dispa tak jak trzeba, ale oprócz tego wali mi displacementem po całym obiekcie, a ja tam nie chce tego mieć... jak to naprawić?
KLICEK Napisano 14 Marzec 2007 Napisano 14 Marzec 2007 otworzyc mape w szopie i po reszcie uv pomalowac czarnym kolorem ?
cta Napisano 14 Marzec 2007 Autor Napisano 14 Marzec 2007 tyle tylko, że to nie unwrapowane uvw mapy a zwykłe seamlesowe tekstury nałożone na obiekt + uvwmapa ze sporym tilingiem więc raczej nie mam czego zamalować na czarno w każdym razie dzięki ;)
Ania Napisano 14 Marzec 2007 Napisano 14 Marzec 2007 uvw mapping channel nie ma z tym nic wspólnego (mapping channel dotyczy całego objektu, po prostu nakłada różne uvw, ale zawsze na cały objekt), zrób dwie mapki, jedną tą co masz teraz, drugą która steruje gdzie ma być disp a gdzie nie (czarnobiałą), dla tej drugiej zrób przedtem uvw map albo unwrap z innym uvw channel (np. 4), i użyj jej jako maski (czyli mask map, z twoim displacem jako map i z mapką sterującą jako mask). to wszystko wsadź do materiału w slocie displace, i w vray displacement mod wybierz "use object mtl" (to umożliwi korzystanie z dwóch różnych mapping channel) prostą możliwością na mapkę sterującą jest Vertex Paint modifier (wtedy nie musisz unwrapować, musisz tylko dać mu inny channel), i potem jako mask Vertex Color z odpowiednim czannel
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się