Jump to content

VRayDisplacementMod


cta

Recommended Posts

Vrayowy disp ignoruje moje UVW Mapy,

 

otóż ustawiam np. uvw mapping z map channel= 3 i w vraydisplacementmod texture chan= 3

a vray robi dispa na całym obiekcie...

 

owszem tam gdzie było mapowanie robi dispa tak jak trzeba, ale oprócz tego wali mi displacementem po całym obiekcie, a ja tam nie chce tego mieć...

 

jak to naprawić?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

tyle tylko, że to nie unwrapowane uvw mapy a zwykłe seamlesowe tekstury nałożone na obiekt + uvwmapa ze sporym tilingiem

więc raczej nie mam czego zamalować na czarno

 

w każdym razie dzięki ;)

Link to comment
Share on other sites

uvw mapping channel nie ma z tym nic wspólnego (mapping channel dotyczy całego objektu, po prostu nakłada różne uvw, ale zawsze na cały objekt),

 

zrób dwie mapki, jedną tą co masz teraz, drugą która steruje gdzie ma być disp a gdzie nie (czarnobiałą),

dla tej drugiej zrób przedtem uvw map albo unwrap z innym uvw channel (np. 4), i użyj jej jako maski (czyli mask map, z twoim displacem jako map i z mapką sterującą jako mask).

to wszystko wsadź do materiału w slocie displace, i w vray displacement mod wybierz "use object mtl" (to umożliwi korzystanie z dwóch różnych mapping channel)

 

prostą możliwością na mapkę sterującą jest Vertex Paint modifier (wtedy nie musisz unwrapować, musisz tylko dać mu inny channel), i potem jako mask Vertex Color z odpowiednim czannel

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy