Skocz do zawartości

Praca na umowę o dzieło


kylo25

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Chciałem się zapytać czy mogę legalnie robić wizualizacje na podstawie umowy o dzieło?Nie mam żadnej firmy,ani nie jestem zarejestrowany jako bezrobotny,a przy okazji jestem jeszcze uczniem.

Może ktoś był w podobne sytuacji?

Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Super:)

Słuchajcie a jak zarobiłem troche kasy na funduszach inwestycyjnych, od których juz zapłaciłem podatek to musze umieszczać to w PICIE?

Może ktoś coś wie bo mój mail do mBanku z pytaniem w tej sprawie jest, że tak powiem głuchym mailem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i warto pamietac zeby sie zarejestrowac jako arysta\grafik, wtedy dostajesz zwrot 22% sumy ktora zarobiles

 

Chodzi o rejestracje w Ewidencji Dzialanosci Gospodarczej, tak? Czy taka rejestracja rowna sie rozpoczeciu dzialanosci i koniecznosci miesiecznego placenia zus? Bo jesli tak to mi sie nie oplaca bo miesiecznie wyciagam niewiele wiecej niz ta skladka.

Jakie sa konsekwencje takiej rejestracji? Czy powinienem to zrobic, zwazywszy ze nie mam stalego zatrudnienia, studiuje, i pracuje wlasnie na umowe o dzielo. Pierwszy raz w zyciu sie rozliczam, dlatego zainteresowal mnie temat. Moge prosic o jakies przyblizenie tematu tej rejestracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja tak wlasnie pracuje , teraz gdy sie prawo zmienilo to lepiej zarejestrowac sie jako artysta prowadzacy dzialanosc gospodarcza jedno osobowa. ZUS nie jest az tak drogi , a umowa o dzielo dobrze sformuowana jest naprawde wybawieniem jezeli chodzi o te zmiany. Moj pracodowaca za kazda zmiana , zmienia umowa a co za tym idzie zawsze wzrasta mi troche wnagrodzenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto