Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Probuje zrobić biuro tylko niestety jak narazie napotkalem na troche problemów odnośnie renderungu. Sami zauważycie Bugi jakie tam są ale głównie chodzi mi o ten efekt przepalenia okien jak można to zmienić nie tracąc jasności w pomieszczeniu. Brak cieni przy nogach od biurka staje się już bardzo irytujacy bo niemoge nic z tym zrobić, pewnie moge ale niewime jak, zmienialem materiały ustawienia jakości rendera i nic. A i na początek jeszcze jak zrobić żeby aby roleta w polowie przepuszczała światło. Wygląda to tak ->
Swinger76 Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Witam!Na renderingu sie az tak bardzo nie znam ale modelowanie mi sie podoba!Zmień koniecznie nazwe tematu bo Cie władze ścigną!Powodzenia!
ninja_shuriken Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 poproś o skasowanie tego topicu i zrób go porządnie, jak należy. Zamieść w nim screena w lepszej rozdzielce, bo ten, który umieściłeś jest zbyt mały, klikam na miniaturkę i wyświetla się miniaturka. Niegrzeczy jesteś :P
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 Jestem początkująca w dodawaniu postów i temtów wiec narazie trzeba pocierpiec postaram się coś z tym zrobić. Ale nie obiecuje natomiast mogę dać gwarancję ze poprawie się przy nastepnym topiq. A na obecną chwilę Proszę o Pomoc w rozwiazaniu problemów z pierwszego postu :/
Swinger76 Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 poproś o skasowanie tego topicu i zrób go porządnie, jak należy. Zamieść w nim screena w lepszej rozdzielce, bo ten, który umieściłeś jest zbyt mały, klikam na miniaturkę i wyświetla się miniaturka. Niegrzeczy jesteś :P Masz w pierwszym poście linka:P
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 A jeszcze jedno jak zrobić aby swiatło wpadające przez okno i padające na podloge itd. miało delikatna krawedz a nie jak wyciętą nożyczkami :P
tweety Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Nowi: wszystko fajnie i pewnie niejedna osoba na tym forum z chęcią udzieli Ci odpowiedzi, ale podaj czym renderujesz. inne są sposoby korekcji przepaleń w V-ray'u inne w Mental Ray'u inne w Brazil'u etc. podaj też co to za typ światła którego krawędzie cienia chcesz zmiękczyć. Pozdrawiam
tadzio Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 wyglada vrayowo ;P co masz na oknach, jakies zaluzje z tkaniny? jak tak to sprobuj bez nich. I zrob sobie np tak (to "klasyczny" sposob oswiatlania interiorow w vrayu): -wstaw w okna vray lighty -wstaw target directa jako slonce (tam ustaw cienie na vrayowe i w zakladce vray shadows wlacz area shadows i pobaw sie size'ami-to Ci "rozmiekczy" cienie) -filtr AA (jak sie domyslam Catmull) robi Ci czarne drachy na oknach wiec wlacz Blackmana- on nie wyostrz tak mocno jak catmull). -i do testow proponuje Cinarzucic tylko kolory na modele (takie jakie beda mialy finalne materialy) -proponuje zmiane colormapingu na exponential -i testuj pozwodzenia i pozdr, ;)
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 Renderuje w Max 8.0 vray 1.5 RC2 Oświetlenie które chcę zmiękczyć to SunLight. Pozatym to światło strasznie mi przepala okolice okien. A i niemoge dojść jak zrobić pół przepuszczalny materiał rolet :/ aby naświetlenie otworu okien które pojawia sie na podłodze miało 2 intensywności jaśniejszą tam gdzei światło wpada bezpośrednio przez okno i ciemniejsza tam gdzie przechodzi przez rolety. Wsumie to nie mam tam żadnego innego światła jedynie GI Enviroment M:10 + Refraction 4.0 + Reflection 6.0 no i oczywiście SunLight Wsumie zastanawiałem sie nad Vray Light w oknach tak jak się to zwykle robi ale kolor światła w pomieszczeniu jaki uzyskałem bez tego mi się spodobał, niestety z dużym przepaleniem w oknach no i chyba też przez to niemoge zbytnio podkręcić Cieni które powinny być żucane prze stoliki krzesła itd.
tadzio Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 no ale rozumiem ze to VraySun a nie zwykly ;) ? a uzywasz Phisical Camery?
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 wyglada vrayowo ;P co masz na oknach, jakies zaluzje z tkaniny? jak tak to sprobuj bez nich. I zrob sobie np tak (to "klasyczny" sposob oswiatlania interiorow w vrayu): -wstaw w okna vray lighty -wstaw target directa jako slonce (tam ustaw cienie na vrayowe i w zakladce vray shadows wlacz area shadows i pobaw sie size'ami-to Ci "rozmiekczy" cienie) -filtr AA (jak sie domyslam Catmull) robi Ci czarne drachy na oknach wiec wlacz Blackmana- on nie wyostrz tak mocno jak catmull). -i do testow proponuje Cinarzucic tylko kolory na modele (takie jakie beda mialy finalne materialy) -proponuje zmiane colormapingu na exponential -i testuj pozwodzenia i pozdr, ;) Wielkie Dzieki Zaraz się zabieram za testy :P Pozdro Umieszcze aktualizacje jesli cos wyjdzie. Nie zwykła kamerke standard Camera (Target) :/ Nowi: proszę edytuj swoje posty a nie stawiaj post pod postem.
tadzio Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 A jak koniecznie chcesz uzyc VraySun'a to w nim masz parametry shadowBias i subdivs. pogmeraj i sprawdz efekty jake daja te ustawienia dla cieni. pozdr. edit;zmien na fizyczna vraya. dziala jak prawdziwy aparat, mozesz tam zredukowac czulosc filmu i szybkosc migawki. ale fizyczna uzywa sie raczej przy VraySunie. pozdr.
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 Jesli zwieksza Subdiv. to jeszcze bardzeij przepala :/ ale poprubuje jeszcze małe co nico :/ Ale z tą kamerką jest tak że jak bede chciał zmniejszyc to przepalenie to jednocześnie nie doświetle wnętrza :/ Wsumie poprobuje może jakiś ciekawy efekt wyjdzie chociaż nie mam na to czasu... :/ Jak byś wpadł na jeszcze na jakiś pomysł to czekam, a albo jak bys miał jakieś wskazówki albo przykłady odnośnie ustawień był bym wdzięczny :P
tweety Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Nowi: EDYTUJ posty a nie stawiaj post pod postem!
tadzio Napisano 25 Marzec 2007 Napisano 25 Marzec 2007 Wydaje mi sie ze juz Ci dosc duzo podopwiedzialem;) Jedyne co moge poradzic to przeczytanie tutkow na temat oswietlenia w vrayu;) pokombinuj troche ;) http://lakehao.home.comcast.net/in_Vray1.htm powodzenia. pozdr.
Nowi Napisano 25 Marzec 2007 Autor Napisano 25 Marzec 2007 Mam Jeszcze takie Pytanie: Jak bym ustawił w Indirect Illumination (GI) _ Primary Bounces - GI Engin jako Light Cache to bym mógł pożadnie wyrenderować scene i jak długo by to trwało i jak jest różnica miedzy silnikiem Irradiance Map.
Nowi Napisano 27 Marzec 2007 Autor Napisano 27 Marzec 2007 Jak by to kogoś interesowało ... jednak pożuciłem swój romans z Vray SunLight w mojej scenie i zrobiłem standardowe rozwiązanie o którym mówił "tadzio" troche sie pobawilem no i wyszło mi małe co uważam że jak na pierwszy raz to spoko. Zamieszczam fotki miłego oglądania prosze o opinie. P.S. Wiem że troche przejarałem słońce padające na podłoge i meble ale juz nie chciało mi sie tego zmieniac :P Viz nr 1 http://img113.imageshack.us/my.php?image=biuro12sm1.jpg Viz nr 2 http://img518.imageshack.us/my.php?image=biuro11kk2.jpg Viz nr 3 http://rapidshare.com/files/23083533/Biuro1_3.jpg.html Viz nr 4 http://rapidshare.com/files/23084238/Biuro1_4.jpg.html
piksar Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 Jestem początkująca ..... Jak bym ustawił ..... cóż za niekonsekwencja co do ostatnich renderów - to wygląda coraz lepiej - materiał sufitu do wymiany za duży reflection
tadzio Napisano 27 Marzec 2007 Napisano 27 Marzec 2007 Piksar Ty bystrzaku ;) Nowi lepiej troche. Tylko materialy cos jakby ustawiane na chybił trafil, i kilka wad w modelingu widac (kanciaste oparcie fotela). pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się