Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Jestem średnio zaawansowanym użytkownikiem Blendera, a ostatnio postanowiłem nauczyć się obsługi Maxa i trochę mi nie idzie.

 

Pomóżcie mi rozwiązać taki oto problem: tworzę sobie prostokąt i zmieniam go w editable poly. Usuwam jeden z vertexów, zostają mi 3 i automatycznie znikają też wszystkie krawędzie. Czy da się teraz te 3 vertexy połączyć w jeden nowy polygon? Jak to zrobić?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 826
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Włącz sobie na polygony i potem w editable poly jest takie coś "create". Wciśnij to, a potem zaznacz vertexy. Jak masz takie problemy to wciskaj F1.

Napisano

Witam,

 

Problem tkwi w tym, że prawdopodobnie usuwasz vertexa przyciskiem DELETE co wyjaśnia zanikanie ścianek. Używaj do tego opcji REMOVE(podczas edycji vertexów klikasz prawy przycisk myszy i wybierasz), tak jak na zdjęciu:

 

pomocpm8.jpg

 

Pozdrawiam

Napisano

da sie, klikasz w edit. poly na "polygon" , pozniej PPM na viewport -> create i klikasz pokolei na wszystkie vertexy zgodnie z ruchem wskazowek zegara lub w przeciwnym kierunku

 

łatwiej jednak byloby zweldować 2 vertexy ze sobą jak juz tak bardzo chcesz ten trójkąt. nie trzebaby bylo sie tyle męczyc

 

pozdrawiam

Napisano

Co do remove to nie musisz się tak męczyć tylko użyj skrótu SHIFT + R

Napisano

Wystarczy kasowac vertexy jak tekst, czyli Backspace'em. ;)

Można też przed usunięciem vertexa machnąć diagonalnie krawędź, dzieląc na 2 trójkąty i przy kasowaniu za pomocą DELETE zniknie tylko 1 trojkąt, ale po co.. ;)

Napisano

Nie chodziło mi o zrobienie trójkąta, tylko ogólnie o łączenie odrębnych vertów. Dzięki wszystkim za podpowiedzi, jak tylko wrócę do domu, to wypróbuję.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności