belialek Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Witam! Wlasnie koncze swoja pierwsza prace w 3ds, postanowilem wykorzystac materialy vray. wszystko bylo ok, bylem bardzo zadowolony z otrzymanych renderow. postanowilem dorobic jeszcze jeden element, zastosowalem na nim nowy material znaleziony w necie, i od tej pory cos jest nie tak... Wszystkie tekstury sie strasznie rozjasnily po renderze, wszystko stalo sie jakby przepalone, a material na nowym obiekcie wygladal gorzej niz jakbym sam cos zrobil (a nigdy nie robilem :)), tekstura lepiej wyglada w viewporcie niz po renderze. usunalem obiekt, i dalej to samo - nie moge wyrenderowac sceny sprzed dodania tego felernego obiektu. niby vray wywala warninga o tym ze material 2 jest raytrace i moga byc problemy, ale wczesniej tez taki komunikat byl ale wszystko dzialalo... usunalem wszystkie materialy, dodalem od nowa ale to nic nie pomoglo. wylaczylem maxa, wlaczylem, reset, open project otworzylem to sprzed modyfikacji, render i wszystko gra. drugi render i juz przepalone kolory :/ mial juz ktos cos takiego? moge zalaczyc jakies rendery jak potrzeba... drugie pytanie - korzystam z materialow ze strony http://www.vray-materials.de/ sciagam je, potem w maxie daje M, get material, mtl library, open i wybieram sciagniety plik mtl. w niektorych materialach sa po 2 obrazki jpg - wnioskuje ze trzeba je jakos recznie dodac do materialu, tylko jak? z gory dziekuje za odpowiedz, moze to cos banalnego, tylko ja o tym jeszcze nie wiem :) pozdrawiam!
Kub@ Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 to z pierwszym to serio nie mam pojęcia co mogło wystąpić ??? oczywiście załączaj renderki od razu w takich sprawach na imageshack :) no i ustawienia swiatel oraz renderera. Co do pkt 2 to pewnie z czasem załączonym shaderem sa dodawane tekstury diffuse albo bump czy reflect, same powinny być już przypisane wg mnie do odpowiednich slotów w maps, jesli nie to po prostu trzeba na te sloty kliknąć, wybrac opcję bitmap i załadować obrazek.
belialek Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 Wiec tak: kolory ktore sa ok: http://img455.imageshack.us/img455/8066/renderdefaulttb8.jpg dodalem pionki na szachownice (bylo ok), potem dodalem lampke bez zadnych materialow i tekstur (wczesniej myslalem ze to przez jakies materialy) i oto co wyszlo :/ http://img50.imageshack.us/img50/1223/vrayzlampkaeg0.jpg usunalem lampke: http://img223.imageshack.us/img223/8797/vraybezlampkizj1.jpg pomocy :)
arev Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Czy w zakładce "Global Switches" wyłączyłeś "Default lights"? Maxowe światło czasem powoduje takie efekty.
sob Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Rendering->Enviroment->Wyłacz Logarithmic Exposure Control = zmień na "no exposure control"
belialek Napisano 29 Marzec 2007 Autor Napisano 29 Marzec 2007 sob - pomoglo :) dziekuje wszystkim za zainteresowanie i pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się