Skocz do zawartości

vray - przepalone kolory


belialek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wlasnie koncze swoja pierwsza prace w 3ds, postanowilem wykorzystac materialy vray. wszystko bylo ok, bylem bardzo zadowolony z otrzymanych renderow. postanowilem dorobic jeszcze jeden element, zastosowalem na nim nowy material znaleziony w necie, i od tej pory cos jest nie tak... Wszystkie tekstury sie strasznie rozjasnily po renderze, wszystko stalo sie jakby przepalone, a material na nowym obiekcie wygladal gorzej niz jakbym sam cos zrobil (a nigdy nie robilem :)), tekstura lepiej wyglada w viewporcie niz po renderze. usunalem obiekt, i dalej to samo - nie moge wyrenderowac sceny sprzed dodania tego felernego obiektu. niby vray wywala warninga o tym ze material 2 jest raytrace i moga byc problemy, ale wczesniej tez taki komunikat byl ale wszystko dzialalo... usunalem wszystkie materialy, dodalem od nowa ale to nic nie pomoglo. wylaczylem maxa, wlaczylem, reset, open project otworzylem to sprzed modyfikacji, render i wszystko gra. drugi render i juz przepalone kolory :/ mial juz ktos cos takiego? moge zalaczyc jakies rendery jak potrzeba...

 

drugie pytanie - korzystam z materialow ze strony http://www.vray-materials.de/ sciagam je, potem w maxie daje M, get material, mtl library, open i wybieram sciagniety plik mtl. w niektorych materialach sa po 2 obrazki jpg - wnioskuje ze trzeba je jakos recznie dodac do materialu, tylko jak?

 

z gory dziekuje za odpowiedz, moze to cos banalnego, tylko ja o tym jeszcze nie wiem :)

 

pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

to z pierwszym to serio nie mam pojęcia co mogło wystąpić ??? oczywiście załączaj renderki od razu w takich sprawach na imageshack :)

no i ustawienia swiatel oraz renderera.

Co do pkt 2 to pewnie z czasem załączonym shaderem sa dodawane tekstury diffuse albo bump czy reflect, same powinny być już przypisane wg mnie do odpowiednich slotów w maps, jesli nie to po prostu trzeba na te sloty kliknąć, wybrac opcję bitmap i załadować obrazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak:

 

kolory ktore sa ok:

 

http://img455.imageshack.us/img455/8066/renderdefaulttb8.jpg

 

dodalem pionki na szachownice (bylo ok), potem dodalem lampke bez zadnych materialow i tekstur (wczesniej myslalem ze to przez jakies materialy) i oto co wyszlo :/

 

http://img50.imageshack.us/img50/1223/vrayzlampkaeg0.jpg

 

usunalem lampke:

 

http://img223.imageshack.us/img223/8797/vraybezlampkizj1.jpg

 

pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności