zaqzax Napisano 9 Listopad 2003 Napisano 9 Listopad 2003 jak zrobić szpary w karoserii wozu, takie gdzie są na masce, szpary przy drzwiach itp... próbowałem postawić 4 linie i 2 środkowe wgiełem do dołu karoserii robiąć wgięcie (szpare) ale jest ona zbyt okrągła, szczególnie po dodaniu mesh smooth. Cały samochód jest ok, cały jest zrobiony z 1 plane\'a . I niemam nic osobno Może wyciąć maskę i drzwi i wkleić osobno sam niewiem ale potem będzie mi trudno dobrze dopasować i skleić w jedno wszystko. Niewiem co robić
Bacry Napisano 9 Listopad 2003 Napisano 9 Listopad 2003 Na krawędziach, które mają być ostre musisz dać niewielkiego chemfera. Często pomaga. Zależy od budowy siatki.
VGT Napisano 10 Listopad 2003 Napisano 10 Listopad 2003 Akurat w takiej siatce jak opisałeś wygodnie bedzie zrobić extrude face\'ów, by uniknąć sytuacji, gdy chamferowi w niektórych sytuacjach odbija ;) Zamiast tworzyć 4 linie, stwórz dwie, następnie wybierz wszystkie face\'y pomiędzy tymi liniami i wykonaj extrude do \"wewnątrz\" samochodu dwa razy. Najpierw bardzo mało (co uzyska krawędzie podobnie jak chamfer), a potem jeszcze raz extrude na głębokość szczelin. Obydwie metody (moja i powyższa) daja praktycznie ten sam efekt, więc wybierz tą, która będzie Ci bardziej odpowiadać. Powodzenia.
Butcher Napisano 24 Listopad 2003 Napisano 24 Listopad 2003 hm, a jaka proponujecie metode, kiedy mam poki co model oparty na siatce spline\'ow... zamienic na editable mesh i wtedy dodac? bo to z booleanem mnie nie przekonuje (z tutorialu) jesli to moje pytanie sie powtarza to sorka, ale szukalem, i poki co nie znalazlem niczego co mnie zadowala, pozdrowienia
Rekomendowane odpowiedzi