Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jest to moje pierwsze starcie z vray-em (z 3dstudio zresztą też) więc bądźcie wyrozumiali :) Mam taki oto problem, szkło zmienia mi przezroczystość w zależności od kąta patrzenia. Zamieszczam dwa rendery, pierwszy na wprost (i tu jest ok), na drugim szkło jest widoczne z boku i tu... juz nie jest ok, szkło traci przezroczystość, robi się jakby mleczne. Ustawienia szkło to lekki refleks żeby powstały odbicie (coś koło 10) no i biały refract (coś koło 230) żeby uzyskać przezroczystość. IOR ustawiony na 1,6 dodatkowo włączony affect background i włączony fresnal (próbowałem włączać i wyłączać te opcje szkło wygląda tak samo). Co może być przyczyną takiego zachowania materiału?? Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam! Wesołych świąt!

 

szklo1ve9.jpg

 

szklo2ch9.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Spróbuj zmienić diffuse color na czarny. Subdivs w refraction podbij, z kolei fog multiplier (i tutaj właśnie jest powód wszystkiego;) ) zmień na 0,1

 

Pozdr!

Napisano

Zastosowałem się do sugestii i lipa, szkło dalej wygląda jak wyglądało. Zmienienie wartości fog multiplier nie przynosi żadnego efektu, a przy zmianie diffuse na kolor czarny szkło powiedzmy z mlecznego zmienia się na ... czarne :/

Napisano

Możesz jeszcze spróbować odznaczyć 'affect alpha'. Prównując z materiałem szkła, który mam u siebie, to w zasadzie już jedyna różnica. Subdivs dla refraction podbij do ok 50.

Napisano

Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

Napisano
Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

 

Takich prostych brył jak boxy to nie warto importować :)))

Bryły przenoszone z formatu dwg lub 3ds lubią się "wykręcić" na drugą stronę, pogubić "smoothing", lub normalne.

Polecam z programów typu AutoCAD itp importować tylko obrysy i potem je extrudować. Bardziej zaawansowane obiekty (np z bibliotek producentów) prawie zawsze trzeba poprawiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności