Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam, jest to moje pierwsze starcie z vray-em (z 3dstudio zresztą też) więc bądźcie wyrozumiali :) Mam taki oto problem, szkło zmienia mi przezroczystość w zależności od kąta patrzenia. Zamieszczam dwa rendery, pierwszy na wprost (i tu jest ok), na drugim szkło jest widoczne z boku i tu... juz nie jest ok, szkło traci przezroczystość, robi się jakby mleczne. Ustawienia szkło to lekki refleks żeby powstały odbicie (coś koło 10) no i biały refract (coś koło 230) żeby uzyskać przezroczystość. IOR ustawiony na 1,6 dodatkowo włączony affect background i włączony fresnal (próbowałem włączać i wyłączać te opcje szkło wygląda tak samo). Co może być przyczyną takiego zachowania materiału?? Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam! Wesołych świąt!

 

szklo1ve9.jpg

 

szklo2ch9.jpg

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 2,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

podstawowe ustawienia na szklo jesli dobrze pamietam to reflect szary, refl gloosy ok 0,9

fresnel zaznaczony, refract bialy, IOR ok 1,6.

pozdr.

Napisano

refl glossy 0,95 - 1,0 a szarych odcieni jest sporo. ja pod reflect daje fallofa

Napisano
  • Autor

Sory że wrzucam dopiero teraz ale nie było mnie w święta. Włączenie fresnela nic nie zmienia.

 

szybazn0.jpg

Napisano

Spróbuj zmienić diffuse color na czarny. Subdivs w refraction podbij, z kolei fog multiplier (i tutaj właśnie jest powód wszystkiego;) ) zmień na 0,1

 

Pozdr!

Napisano
  • Autor

Zastosowałem się do sugestii i lipa, szkło dalej wygląda jak wyglądało. Zmienienie wartości fog multiplier nie przynosi żadnego efektu, a przy zmianie diffuse na kolor czarny szkło powiedzmy z mlecznego zmienia się na ... czarne :/

Napisano

Możesz jeszcze spróbować odznaczyć 'affect alpha'. Prównując z materiałem szkła, który mam u siebie, to w zasadzie już jedyna różnica. Subdivs dla refraction podbij do ok 50.

Napisano

Podbijanie subdivs ma znaczenie tylko gdy refraction glossiness != 1, więc w tym wypadku nie będzie miało żadnego wpływu :]

Napisano

Zresetuj materiał, daj Reflect i Refract na idealnie biały, zaznacz frasnel reflection, IOR daj 1,56 - tyle:)

Napisano
  • Autor

Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

Napisano
Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!

 

Takich prostych brył jak boxy to nie warto importować :)))

Bryły przenoszone z formatu dwg lub 3ds lubią się "wykręcić" na drugą stronę, pogubić "smoothing", lub normalne.

Polecam z programów typu AutoCAD itp importować tylko obrysy i potem je extrudować. Bardziej zaawansowane obiekty (np z bibliotek producentów) prawie zawsze trzeba poprawiać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.