Napisano 6 Kwiecień 200717 l Witam, jest to moje pierwsze starcie z vray-em (z 3dstudio zresztą też) więc bądźcie wyrozumiali :) Mam taki oto problem, szkło zmienia mi przezroczystość w zależności od kąta patrzenia. Zamieszczam dwa rendery, pierwszy na wprost (i tu jest ok), na drugim szkło jest widoczne z boku i tu... juz nie jest ok, szkło traci przezroczystość, robi się jakby mleczne. Ustawienia szkło to lekki refleks żeby powstały odbicie (coś koło 10) no i biały refract (coś koło 230) żeby uzyskać przezroczystość. IOR ustawiony na 1,6 dodatkowo włączony affect background i włączony fresnal (próbowałem włączać i wyłączać te opcje szkło wygląda tak samo). Co może być przyczyną takiego zachowania materiału?? Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam! Wesołych świąt!
Napisano 6 Kwiecień 200717 l podstawowe ustawienia na szklo jesli dobrze pamietam to reflect szary, refl gloosy ok 0,9 fresnel zaznaczony, refract bialy, IOR ok 1,6. pozdr.
Napisano 6 Kwiecień 200717 l refl glossy 0,95 - 1,0 a szarych odcieni jest sporo. ja pod reflect daje fallofa
Napisano 11 Kwiecień 200717 l Autor Sory że wrzucam dopiero teraz ale nie było mnie w święta. Włączenie fresnela nic nie zmienia.
Napisano 12 Kwiecień 200717 l Spróbuj zmienić diffuse color na czarny. Subdivs w refraction podbij, z kolei fog multiplier (i tutaj właśnie jest powód wszystkiego;) ) zmień na 0,1 Pozdr!
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Autor Zastosowałem się do sugestii i lipa, szkło dalej wygląda jak wyglądało. Zmienienie wartości fog multiplier nie przynosi żadnego efektu, a przy zmianie diffuse na kolor czarny szkło powiedzmy z mlecznego zmienia się na ... czarne :/
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Możesz jeszcze spróbować odznaczyć 'affect alpha'. Prównując z materiałem szkła, który mam u siebie, to w zasadzie już jedyna różnica. Subdivs dla refraction podbij do ok 50.
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Podbijanie subdivs ma znaczenie tylko gdy refraction glossiness != 1, więc w tym wypadku nie będzie miało żadnego wpływu :]
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Zresetuj materiał, daj Reflect i Refract na idealnie biały, zaznacz frasnel reflection, IOR daj 1,56 - tyle:)
Napisano 13 Kwiecień 200717 l Autor Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
Napisano 14 Kwiecień 200717 l Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam! Takich prostych brył jak boxy to nie warto importować :))) Bryły przenoszone z formatu dwg lub 3ds lubią się "wykręcić" na drugą stronę, pogubić "smoothing", lub normalne. Polecam z programów typu AutoCAD itp importować tylko obrysy i potem je extrudować. Bardziej zaawansowane obiekty (np z bibliotek producentów) prawie zawsze trzeba poprawiać.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto