wojt0000 Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Witam, jest to moje pierwsze starcie z vray-em (z 3dstudio zresztą też) więc bądźcie wyrozumiali :) Mam taki oto problem, szkło zmienia mi przezroczystość w zależności od kąta patrzenia. Zamieszczam dwa rendery, pierwszy na wprost (i tu jest ok), na drugim szkło jest widoczne z boku i tu... juz nie jest ok, szkło traci przezroczystość, robi się jakby mleczne. Ustawienia szkło to lekki refleks żeby powstały odbicie (coś koło 10) no i biały refract (coś koło 230) żeby uzyskać przezroczystość. IOR ustawiony na 1,6 dodatkowo włączony affect background i włączony fresnal (próbowałem włączać i wyłączać te opcje szkło wygląda tak samo). Co może być przyczyną takiego zachowania materiału?? Dzięki z góry za pomoc! Pozdrawiam! Wesołych świąt!
Touch Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 Najlepiej wrzuć screen'a z ustawieniami materiału.
tadzio Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 podstawowe ustawienia na szklo jesli dobrze pamietam to reflect szary, refl gloosy ok 0,9 fresnel zaznaczony, refract bialy, IOR ok 1,6. pozdr.
siwy Napisano 6 Kwiecień 2007 Napisano 6 Kwiecień 2007 refl glossy 0,95 - 1,0 a szarych odcieni jest sporo. ja pod reflect daje fallofa
wojt0000 Napisano 11 Kwiecień 2007 Autor Napisano 11 Kwiecień 2007 Sory że wrzucam dopiero teraz ale nie było mnie w święta. Włączenie fresnela nic nie zmienia.
Touch Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Spróbuj zmienić diffuse color na czarny. Subdivs w refraction podbij, z kolei fog multiplier (i tutaj właśnie jest powód wszystkiego;) ) zmień na 0,1 Pozdr!
wojt0000 Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Zastosowałem się do sugestii i lipa, szkło dalej wygląda jak wyglądało. Zmienienie wartości fog multiplier nie przynosi żadnego efektu, a przy zmianie diffuse na kolor czarny szkło powiedzmy z mlecznego zmienia się na ... czarne :/
Touch Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Możesz jeszcze spróbować odznaczyć 'affect alpha'. Prównując z materiałem szkła, który mam u siebie, to w zasadzie już jedyna różnica. Subdivs dla refraction podbij do ok 50.
arev Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Podbijanie subdivs ma znaczenie tylko gdy refraction glossiness != 1, więc w tym wypadku nie będzie miało żadnego wpływu :]
MaGuu Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 Zresetuj materiał, daj Reflect i Refract na idealnie biały, zaznacz frasnel reflection, IOR daj 1,56 - tyle:)
Touch Napisano 13 Kwiecień 2007 Napisano 13 Kwiecień 2007 arevulopapo --> i cenna wskazówka dla mnie, dzięki;)
wojt0000 Napisano 13 Kwiecień 2007 Autor Napisano 13 Kwiecień 2007 Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam!
sob Napisano 14 Kwiecień 2007 Napisano 14 Kwiecień 2007 Zresetowanie materiału nic nie pomogło, może to dziwne (albo i nie :) ) ale było coś z geometrią (model był importowany), wywaliłem te sześciany i wstawiłem nowe w maxie. Dałem ten sam materiał i wszystko jest ok. Dzięki za pomoc! Pozdrawiam! Takich prostych brył jak boxy to nie warto importować :))) Bryły przenoszone z formatu dwg lub 3ds lubią się "wykręcić" na drugą stronę, pogubić "smoothing", lub normalne. Polecam z programów typu AutoCAD itp importować tylko obrysy i potem je extrudować. Bardziej zaawansowane obiekty (np z bibliotek producentów) prawie zawsze trzeba poprawiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się