hwao Napisano 11 Listopad 2003 Napisano 11 Listopad 2003 Witam. Szukałem wszedzie koturaiala do 3dsmax\'a/photoshop\'a i nigdzie nie znalazlem. Mianowi cie poszukuje tutoriala ktory pozwoli stworzyc kryształy chodzi mi o takie hmm trudno mi to teraz opisac a zdjecia tez nie moglem znalesc :| Pewnie wiecie oco mi chodzi ostatnio salkiem popularne jako tapety prosze o pomoc w znalezieniu tutoriala (ten z max3d.pl widzialem ale nie o taki kryształ mi chodzilo ten jest taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach). Prosze o pomoc...
VGT Napisano 12 Listopad 2003 Napisano 12 Listopad 2003 Hm, jeśli mówisz, że ostatni bardzo popularne jako tapety, to czemu nie masz przykładu :) Ja aktualnych trendów w tapetach nie śledzę :] , więc trochę tylko podpowiem: Jeśli wiesz, jaki kształt chcesz (a wnioskuję że tak jest: \"taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach\" ), to po prostu go wymodeluj. No i nanieś odpowiedni materiał. Aby powierzchnia nie była gładka, lecz podzielona na trójkąty, musisz zaznaczyć wszystkie face\'y bryły i w command panel bedziesz mial zakładkę \'surface propeties\' a w niej przycisk \'Auto Smooth\' z polem obok niego przyjmującym wartość 45. Zmień tą wartość na 0 i wciśnij wspomniany przycisk. No to mniej więcej odpowiedziałem. Jeśli nie ma tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie to je sprecyzuj (chyba że po mnie jeszcze ktoś się udzieli :] ). Powodzenia
hwao Napisano 12 Listopad 2003 Autor Napisano 12 Listopad 2003 Tu znajduej sie to czego potrzebuje ;) http://www.niklasindustries.com/tutorials/tut_crystals.htm Lecz posiadam 3dsmax\'a 5 i nie widze tych opcji co tam kaza ... :( jestem troche lamowany ;P ale co poradzic :D czy ktos by mi pomugl jak mam to wykonac \"moze gdzie znajduja sie te pocje\"
Bacry Napisano 12 Listopad 2003 Napisano 12 Listopad 2003 Fajne:D Tylko, że to pytanie powinno się znaleźć w modelarni. A jak coś takiego zrobić? Zaznacz co któryś z wierzchołków sfery i zrób skalowanie do 10%. Potem powtórz jeszcze kilka razy tą operacje na innych wierzchołkach, aż uzyskasz efekt podobny do zaprezentowanego. Powodzenia P.S. A może jednak jest taki modyfikator:D?
VGT Napisano 13 Listopad 2003 Napisano 13 Listopad 2003 W zasadzie jest :D Bardzo podobny efekt udało mi się całkiem szybko uzyskać. Stworzyłem Geosphere (ilość segmentów poeksperymentuj i ustaw tyle ile Ci się spdoba) Potem nałożyłem modyfikację \'displace\', do map wstawiłem \'noise\'a\', mapowanie ustawiłem na spherical. No i teraz parametr strength ustawiłem na ujemną wartość, ale przesuwaj go płynnie i obserwuj efekt, gdyż tylko w niewielkim zakresie dzieją się takie rzeczy jak pokałeś w linku. Potem możesz nałożyć modeyfikację \'edit mesh\' i ustawić \'smoothing groups\' tak jak napisałem wyżej, możesz też tego nie robić... :) Eksperymentuj i obserwuj efekty, a na pewno dojdziesz do tego, czego oczekujesz. Powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi