Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Szukałem wszedzie koturaiala do 3dsmax\'a/photoshop\'a i nigdzie nie znalazlem. Mianowi cie poszukuje tutoriala ktory pozwoli stworzyc kryształy chodzi mi o takie hmm trudno mi to teraz opisac a zdjecia tez nie moglem znalesc :| Pewnie wiecie oco mi chodzi ostatnio salkiem popularne jako tapety prosze o pomoc w znalezieniu tutoriala (ten z max3d.pl widzialem ale nie o taki kryształ mi chodzilo ten jest taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach).

Prosze o pomoc...

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Hm, jeśli mówisz, że ostatni bardzo popularne jako tapety, to czemu nie masz przykładu :)

Ja aktualnych trendów w tapetach nie śledzę :] , więc trochę tylko podpowiem:

Jeśli wiesz, jaki kształt chcesz (a wnioskuję że tak jest: \"taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach\" ), to po prostu go wymodeluj. No i nanieś odpowiedni materiał. Aby powierzchnia nie była gładka, lecz podzielona na trójkąty, musisz zaznaczyć wszystkie face\'y bryły i w command panel bedziesz mial zakładkę \'surface propeties\' a w niej przycisk \'Auto Smooth\' z polem obok niego przyjmującym wartość 45. Zmień tą wartość na 0 i wciśnij wspomniany przycisk.

 

No to mniej więcej odpowiedziałem. Jeśli nie ma tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie to je sprecyzuj (chyba że po mnie jeszcze ktoś się udzieli :] ).

 

Powodzenia

Napisano

Fajne:D Tylko, że to pytanie powinno się znaleźć w modelarni. A jak coś takiego zrobić? Zaznacz co któryś z wierzchołków sfery i zrób skalowanie do 10%. Potem powtórz jeszcze kilka razy tą operacje na innych wierzchołkach, aż uzyskasz efekt podobny do zaprezentowanego.

Powodzenia

P.S. A może jednak jest taki modyfikator:D?

Napisano

W zasadzie jest :D

Bardzo podobny efekt udało mi się całkiem szybko uzyskać.

 

Stworzyłem Geosphere (ilość segmentów poeksperymentuj i ustaw tyle ile Ci się spdoba)

Potem nałożyłem modyfikację \'displace\', do map wstawiłem \'noise\'a\', mapowanie ustawiłem na spherical.

No i teraz parametr strength ustawiłem na ujemną wartość, ale przesuwaj go płynnie i obserwuj efekt, gdyż tylko w niewielkim zakresie dzieją się takie rzeczy jak pokałeś w linku.

 

Potem możesz nałożyć modeyfikację \'edit mesh\' i ustawić \'smoothing groups\' tak jak napisałem wyżej, możesz też tego nie robić... :)

Eksperymentuj i obserwuj efekty, a na pewno dojdziesz do tego, czego oczekujesz.

Powodzenia.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności