hwao Napisano 11 Listopad 2003 Share Napisano 11 Listopad 2003 Witam. Szukałem wszedzie koturaiala do 3dsmax\'a/photoshop\'a i nigdzie nie znalazlem. Mianowi cie poszukuje tutoriala ktory pozwoli stworzyc kryształy chodzi mi o takie hmm trudno mi to teraz opisac a zdjecia tez nie moglem znalesc :| Pewnie wiecie oco mi chodzi ostatnio salkiem popularne jako tapety prosze o pomoc w znalezieniu tutoriala (ten z max3d.pl widzialem ale nie o taki kryształ mi chodzilo ten jest taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach). Prosze o pomoc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 12 Listopad 2003 Share Napisano 12 Listopad 2003 Hm, jeśli mówisz, że ostatni bardzo popularne jako tapety, to czemu nie masz przykładu :) Ja aktualnych trendów w tapetach nie śledzę :] , więc trochę tylko podpowiem: Jeśli wiesz, jaki kształt chcesz (a wnioskuję że tak jest: \"taki zbyt okrogly wolal bym taki oparty na trojkatach\" ), to po prostu go wymodeluj. No i nanieś odpowiedni materiał. Aby powierzchnia nie była gładka, lecz podzielona na trójkąty, musisz zaznaczyć wszystkie face\'y bryły i w command panel bedziesz mial zakładkę \'surface propeties\' a w niej przycisk \'Auto Smooth\' z polem obok niego przyjmującym wartość 45. Zmień tą wartość na 0 i wciśnij wspomniany przycisk. No to mniej więcej odpowiedziałem. Jeśli nie ma tutaj odpowiedzi na Twoje pytanie to je sprecyzuj (chyba że po mnie jeszcze ktoś się udzieli :] ). Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hwao Napisano 12 Listopad 2003 Autor Share Napisano 12 Listopad 2003 Tu znajduej sie to czego potrzebuje ;) http://www.niklasindustries.com/tutorials/tut_crystals.htm Lecz posiadam 3dsmax\'a 5 i nie widze tych opcji co tam kaza ... :( jestem troche lamowany ;P ale co poradzic :D czy ktos by mi pomugl jak mam to wykonac \"moze gdzie znajduja sie te pocje\" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 12 Listopad 2003 Share Napisano 12 Listopad 2003 Fajne:D Tylko, że to pytanie powinno się znaleźć w modelarni. A jak coś takiego zrobić? Zaznacz co któryś z wierzchołków sfery i zrób skalowanie do 10%. Potem powtórz jeszcze kilka razy tą operacje na innych wierzchołkach, aż uzyskasz efekt podobny do zaprezentowanego. Powodzenia P.S. A może jednak jest taki modyfikator:D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VGT Napisano 13 Listopad 2003 Share Napisano 13 Listopad 2003 W zasadzie jest :D Bardzo podobny efekt udało mi się całkiem szybko uzyskać. Stworzyłem Geosphere (ilość segmentów poeksperymentuj i ustaw tyle ile Ci się spdoba) Potem nałożyłem modyfikację \'displace\', do map wstawiłem \'noise\'a\', mapowanie ustawiłem na spherical. No i teraz parametr strength ustawiłem na ujemną wartość, ale przesuwaj go płynnie i obserwuj efekt, gdyż tylko w niewielkim zakresie dzieją się takie rzeczy jak pokałeś w linku. Potem możesz nałożyć modeyfikację \'edit mesh\' i ustawić \'smoothing groups\' tak jak napisałem wyżej, możesz też tego nie robić... :) Eksperymentuj i obserwuj efekty, a na pewno dojdziesz do tego, czego oczekujesz. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi