Kubaswielgus Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Witam. Niedawno posul sie moj komputer stacjonarny dlatego musaialem przsiasc sie na laptopa - centrino 1.6MHz 512RAM. Pracuje na scena wnetrza: salon z kuchnia. Podczas ronderu probnego w 640x480 obrazek liczy mi sie w 30min, ale jak ustawie 1600x1200 to ten czas wzrasta mi az do 36h. Pole powierzchni zwiekszylo mi sie 5-krotnie, wiec czas renderingu tez powinien zwiekszyc sie 5 razy (tak mialem w moim komputerze stacjonarnym). Zaczalem szukac przyczny w ustawieniach systemu i odkrylem, ze podczas liczenia renderu 640x480 uzycie procesora wynosi 100%, a w rozdzielczosc 1600x1200 20%. Pamiec wirtualna ustawiona mam na 4000MB. Oszczedzanie energii procesora wylaczone. Co moze byc przyczy takiego spadku mocy procesora? Pozdrawiam
Hynol Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Jak się przestaje korzystać z fizycznej pamięci i na kilkunastokrotnie wolniejszy dysk zwala robotę to cudów nie będzie. Poza tym jeżeli nie siedzisz na 64 bitowym systemie to i tak 3GB max na aplikacje jak włączysz switcha /3GB.
Kubaswielgus Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 Dziekuje Hynol za podjecie tematu. Mam wiec pytanie o srodek zastepczy, czyli...kadruje w okienku podgladu scene, ktora chcialbym wyrenderowac i jak teraz zmusic vraya do wyrenderowania tylko fragmetu kadru np 1/4 i z tak powstalych czesci skleic calosc w PS?
arev Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 "Region render" w opcjach renderingu i zaznaczyć tylko część ujęcia. Wiążą się z tym dwa problemy: 1 - "region" nie działa w Vray frame buffer, 2 - mapy typu LC/IRR trzeba przeliczyć przedtem dla całego obrazka, bo liczone po kawałku prawdopodobnie nie będą do siebie pasować na złączeniach. Jeśli liczysz za pomocą QMC to drugi problem nie ma znaczenia, ale na lapciu to pewnie niebałdzo, a przeliczenie całej mapy IRR też wymaga trochę pamięci. tyle ode mnie, jeśli bardziej doświadczeni koledzy mają lepsze pomysły to pewnie skorygują moją wypowiedź ;)
Hynol Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Faktycznie IR mapy i LC trzeba przeliczyć do plików żeby to potem jakoś zadziałało. Co do reionu w VFB, u mnie działa bardzo ładnie. Generalnie aby jeszcze przyspieszyć prace, mając policzone LC i IR mapy można wywalać część obiektów które nie są renderowane/widoczne w odbiciach. Troszke to zwolni pamięci. Można też spróbować w opcjach systemowych Vraya przełączyć go na dynamiczne wykorzystywanie pamięci.
Kubaswielgus Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 Ja chyba oszaleje... szukam i szukam i nie moge znalezc tego "Region render" znalazlem taki link: http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/345225 ale gdzie to jest dokladnie w maxie?pomocy
Touch Napisano 12 Kwiecień 2007 Napisano 12 Kwiecień 2007 Ekhem;) Na prawo u góry patrz;) Obok button' a z zielonym(?) czajniczkiem jest rozwiajne menu (rolka). Domyślnie 'View'. Do wyboru - między innymi Region;)
Kubaswielgus Napisano 12 Kwiecień 2007 Autor Napisano 12 Kwiecień 2007 Tak myslalem, ze szukam gdzie nie trzeba;) Wielkie dzieki za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się