Skocz do zawartości

Dlugi czas renderu przy wiekszej rozdzielczosci


Kubaswielgus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Niedawno posul sie moj komputer stacjonarny dlatego musaialem przsiasc sie na laptopa - centrino 1.6MHz 512RAM. Pracuje na scena wnetrza: salon z kuchnia. Podczas ronderu probnego w 640x480 obrazek liczy mi sie w 30min, ale jak ustawie 1600x1200 to ten czas wzrasta mi az do 36h. Pole powierzchni zwiekszylo mi sie 5-krotnie, wiec czas renderingu tez powinien zwiekszyc sie 5 razy (tak mialem w moim komputerze stacjonarnym). Zaczalem szukac przyczny w ustawieniach systemu i odkrylem, ze podczas liczenia renderu 640x480 uzycie procesora wynosi 100%, a w rozdzielczosc 1600x1200 20%. Pamiec wirtualna ustawiona mam na 4000MB. Oszczedzanie energii procesora wylaczone. Co moze byc przyczy takiego spadku mocy procesora?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jak się przestaje korzystać z fizycznej pamięci i na kilkunastokrotnie wolniejszy dysk zwala robotę to cudów nie będzie. Poza tym jeżeli nie siedzisz na 64 bitowym systemie to i tak 3GB max na aplikacje jak włączysz switcha /3GB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Region render" w opcjach renderingu i zaznaczyć tylko część ujęcia. Wiążą się z tym dwa problemy: 1 - "region" nie działa w Vray frame buffer, 2 - mapy typu LC/IRR trzeba przeliczyć przedtem dla całego obrazka, bo liczone po kawałku prawdopodobnie nie będą do siebie pasować na złączeniach. Jeśli liczysz za pomocą QMC to drugi problem nie ma znaczenia, ale na lapciu to pewnie niebałdzo, a przeliczenie całej mapy IRR też wymaga trochę pamięci. tyle ode mnie, jeśli bardziej doświadczeni koledzy mają lepsze pomysły to pewnie skorygują moją wypowiedź ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie IR mapy i LC trzeba przeliczyć do plików żeby to potem jakoś zadziałało. Co do reionu w VFB, u mnie działa bardzo ładnie. Generalnie aby jeszcze przyspieszyć prace, mając policzone LC i IR mapy można wywalać część obiektów które nie są renderowane/widoczne w odbiciach. Troszke to zwolni pamięci. Można też spróbować w opcjach systemowych Vraya przełączyć go na dynamiczne wykorzystywanie pamięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności