Jump to content

Featured Replies

Posted

witam, mam nastepujacy problem z symetria w XSI:

vertexy,polygony i edge moge poruszac symetrycznie,powiekszac i obracac za pomoca przycisku "sym" w prawym panelu,jednak nie potrafie dodawac symetrycznie roznych modyfikacji jak np. wyciaganie scian itp.

 

za wszelka pomoc bylbym niezmienie wdzieczny :)

  • Replies 8
  • Views 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Najwygodniej chyba jest robić najpierw jedną połówkę, a dopiero gdy się ją skończy to ją odbić. Nie da się tak jak w maxie, że pracuję się jednocześnie na dwóch połączonych połówkach. Ale jeżeli ktoś jest uparty to można połówkę sklonować za pomocą clone, potem to rozsunąć i przeskalować którąś połówkę przez -1 w odpowiedniej osi.

Ja osobiście preferuje pierwszą metodę, a jeżeli chce zobaczyć jak wyglądają dwie połączone połówki to sobie na szybko sobie odbijam i tyle.

Aczkolwiek podobno w wersji 6 coś zrobili z symmetry i może działa to lepiej, ale ja nigdy nie próbowałem.

  • Author

widocznie jestem zbyt przyzwyczajony do maxa,sprobuje zrobic tak jak mowisz,dzieki

Coś mącicie.

Robisz clone single. Skalujesz negatywnie wg odpowiedniej osi. Można wtedy pracowac na orygynale lub klonie. Nie ma różnicy, wszystko działa, extrudy, weldy, itd.

Ogólnie masz rację, tylko jak na przykład modelujesz samochód, czy głowę to między jedną połówka, a drugą widać szew. Nie ma tak jak w maxie, że krawędzie łączące połówki automatycznie się weldują. Chyba, że w 5 albo 6 coś poprawili, bo ostatnio tą opcją bawiłem się w 4.

  • Author

w sumie mozna pozniej chyba polaczyc geometrie dwoch polowek,nie??

poly->merge a w PPG "delete". MAsz tam też suwak z odległością w jakie się vertexy weldują.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy