Posted April 15, 200718 yr witam, mam nastepujacy problem z symetria w XSI: vertexy,polygony i edge moge poruszac symetrycznie,powiekszac i obracac za pomoca przycisku "sym" w prawym panelu,jednak nie potrafie dodawac symetrycznie roznych modyfikacji jak np. wyciaganie scian itp. za wszelka pomoc bylbym niezmienie wdzieczny :)
April 15, 200718 yr Najwygodniej chyba jest robić najpierw jedną połówkę, a dopiero gdy się ją skończy to ją odbić. Nie da się tak jak w maxie, że pracuję się jednocześnie na dwóch połączonych połówkach. Ale jeżeli ktoś jest uparty to można połówkę sklonować za pomocą clone, potem to rozsunąć i przeskalować którąś połówkę przez -1 w odpowiedniej osi. Ja osobiście preferuje pierwszą metodę, a jeżeli chce zobaczyć jak wyglądają dwie połączone połówki to sobie na szybko sobie odbijam i tyle. Aczkolwiek podobno w wersji 6 coś zrobili z symmetry i może działa to lepiej, ale ja nigdy nie próbowałem.
April 15, 200718 yr Author widocznie jestem zbyt przyzwyczajony do maxa,sprobuje zrobic tak jak mowisz,dzieki
April 15, 200718 yr Coś mącicie. Robisz clone single. Skalujesz negatywnie wg odpowiedniej osi. Można wtedy pracowac na orygynale lub klonie. Nie ma różnicy, wszystko działa, extrudy, weldy, itd.
April 15, 200718 yr Ogólnie masz rację, tylko jak na przykład modelujesz samochód, czy głowę to między jedną połówka, a drugą widać szew. Nie ma tak jak w maxie, że krawędzie łączące połówki automatycznie się weldują. Chyba, że w 5 albo 6 coś poprawili, bo ostatnio tą opcją bawiłem się w 4.
April 15, 200718 yr poly->merge a w PPG "delete". MAsz tam też suwak z odległością w jakie się vertexy weldują.
Create an account or sign in to comment