Skocz do zawartości

Spadek FPS - smooth


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po nalozeniu smootha na obiet mam strzaszny spadek fps do okolo 5 :) na starym kompie taki problem nie wystepowal a na nowym no cóż tak zmula ze szok , po nalozeniu smotha jest spowolnienie gdy obiekt robi sie taki bronzowawy ? :D potem gdy klikne i mam zwykly obiekcik to juz normalnie ;/ nie wiece co mozebyc nie tak ?

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

a co masz za sprzet ? pewnie wina grafiki :/ ja mam gf 7900 gs i powiem ci że momentami dzialał ten smoth dobrze ale teraz juz wogóle :|

Napisano

Proste zawsze po smooth trzeba odkliknąć obiekt, jeżeli chcesz siatkę oglądać używaj pokazywania siatki na obiekcie w danym oknie, nie wiem jak sie ta opcja zwie dokładnie, ale jak nie znajdziesz to ci napisze. Ewentualnie spróbuj w pliku Environment dodać wpis (wątpie, że pomoże):

 

MAYA_SLOW_DRAWPIXELS = 1

 

Pozdrawiam!

Napisano

Jak sie okazalo Maya ma problem z synchronizacja procesorow dwu rdzeniowych co sie przeklada na problem z wydajnoscia w viewporcie przy uaktywnionym trybie selekcji poly, dzieje sie to zarowno na procesorach AMD X2 oraz Intel Core 2 Duo, co do Intel'a moge potwierdzic w 100% poniewaz takowy posiadam. Problem mozna rozwiazac wylaczajac jeden z rdzeni w koligacji procesu maya.exe po chwili viewport zacznie normalnie pracowac, jak juz to sie stanie mozna wlaczyc drigi rdzen. Niestety procedure trzeba powtarzac po kazdym nowym uruchomieniu Maya.

Napisano

To sie dzieje nie tylko na nowszych sprzetach - w domu mam stare dobre jednordzeniowe p3 1.3GHz i jest to samo.

Co do smootha - gdybalismy juz nad tym na forum3d o tu http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=117502#first_unread_post

 

i jest na to kilka mniej lub bardziej skomplikowanych rozwiazan.

Najprostrzym jest chyba dopisanie w pliku "performPolySmooth.mel" (katalog z glownymi skryptami mai (np u mnie C:\Program Files\Alias\Maya7.0\scripts\others))

wyrazenia: "select -clear;" tuz przed ostatnim "return $cmd;"

Spowoduje to odznaczenie scianek jeszcze zanim viewport zacznie je wyswietlac.

Napisano

Jednak chyba majac taki skrypt sprawa nie jest rozwiazana przy pracy z selekcja wiekszej grupy poly, wtedy viewport chyba znowu zaczyna zwalniac. U mnie na szczescie wyzej opisany sposob z wylaczeniem jednego rdzenia rozwiazal problem z 100% zarowno przy smooth jak i pracy z selekcja wiekszej ilosci poly :) ciekawe kiedy to naprawia.

Napisano

Sposob dobry, ale troche niewygodny, przydaloby sie to jakos zautomatyzowac.

Ja radze sobie poki co w ten sposob ze pod klawisz '0' podpialem sobie prosty skrypt zapamietujacy aktualnie zaznaczone rzeczy (nie wazne czy to obiekty, scianki wierzchloki czy cokolwiek) i odznaczajacy wszystko.

Potem, gdy nic nie jest zaznaczone ponowne wcisniecie 0 ponownie wlacza zapamietana selekcje (ale gdy cos jest zaznaczone zapamietuje nowy zestaw zaznaczenia). Napisalem go co prawda w innym celu (wygonie jest miec mozliwosc zaznaczenia czegos, potem pracy na innych obiektach i przywrocenia poprzedniej selekcji na zadanie - cos jak automatyczne tworzenie setow selekcji pod klawiszem), ale jest dosc wygodny tez przy tym problemie, szczegolnie ze mozna podpiac go pod script job i moze dzialac automatycznie przy jakiejkolwiek zmianie viewportu.

Jakby komus sie przydal to wlasnie ten skrypt:

 

string $iso_selection[];

if (size(`ls -sl`))

{ $iso_selection = `ls -sl`;

select -clear;

}

else select $iso_selection;

 

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności