Napisano 16 Kwiecień 200718 l Po nalozeniu smootha na obiet mam strzaszny spadek fps do okolo 5 :) na starym kompie taki problem nie wystepowal a na nowym no cóż tak zmula ze szok , po nalozeniu smotha jest spowolnienie gdy obiekt robi sie taki bronzowawy ? :D potem gdy klikne i mam zwykly obiekcik to juz normalnie ;/ nie wiece co mozebyc nie tak ?
Napisano 16 Kwiecień 200718 l Witaj w klubie, u mnie wystepuje to samo na nowym sprzecie. Przyczyna nieznana jak narazie :)
Napisano 16 Kwiecień 200718 l Autor a co masz za sprzet ? pewnie wina grafiki :/ ja mam gf 7900 gs i powiem ci że momentami dzialał ten smoth dobrze ale teraz juz wogóle :|
Napisano 16 Kwiecień 200718 l Proste zawsze po smooth trzeba odkliknąć obiekt, jeżeli chcesz siatkę oglądać używaj pokazywania siatki na obiekcie w danym oknie, nie wiem jak sie ta opcja zwie dokładnie, ale jak nie znajdziesz to ci napisze. Ewentualnie spróbuj w pliku Environment dodać wpis (wątpie, że pomoże): MAYA_SLOW_DRAWPIXELS = 1 Pozdrawiam!
Napisano 16 Kwiecień 200718 l Jak sie okazalo Maya ma problem z synchronizacja procesorow dwu rdzeniowych co sie przeklada na problem z wydajnoscia w viewporcie przy uaktywnionym trybie selekcji poly, dzieje sie to zarowno na procesorach AMD X2 oraz Intel Core 2 Duo, co do Intel'a moge potwierdzic w 100% poniewaz takowy posiadam. Problem mozna rozwiazac wylaczajac jeden z rdzeni w koligacji procesu maya.exe po chwili viewport zacznie normalnie pracowac, jak juz to sie stanie mozna wlaczyc drigi rdzen. Niestety procedure trzeba powtarzac po kazdym nowym uruchomieniu Maya.
Napisano 17 Kwiecień 200718 l To sie dzieje nie tylko na nowszych sprzetach - w domu mam stare dobre jednordzeniowe p3 1.3GHz i jest to samo. Co do smootha - gdybalismy juz nad tym na forum3d o tu http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=117502#first_unread_post i jest na to kilka mniej lub bardziej skomplikowanych rozwiazan. Najprostrzym jest chyba dopisanie w pliku "performPolySmooth.mel" (katalog z glownymi skryptami mai (np u mnie C:\Program Files\Alias\Maya7.0\scripts\others)) wyrazenia: "select -clear;" tuz przed ostatnim "return $cmd;" Spowoduje to odznaczenie scianek jeszcze zanim viewport zacznie je wyswietlac.
Napisano 17 Kwiecień 200718 l Jednak chyba majac taki skrypt sprawa nie jest rozwiazana przy pracy z selekcja wiekszej grupy poly, wtedy viewport chyba znowu zaczyna zwalniac. U mnie na szczescie wyzej opisany sposob z wylaczeniem jednego rdzenia rozwiazal problem z 100% zarowno przy smooth jak i pracy z selekcja wiekszej ilosci poly :) ciekawe kiedy to naprawia.
Napisano 18 Kwiecień 200718 l Sposob dobry, ale troche niewygodny, przydaloby sie to jakos zautomatyzowac. Ja radze sobie poki co w ten sposob ze pod klawisz '0' podpialem sobie prosty skrypt zapamietujacy aktualnie zaznaczone rzeczy (nie wazne czy to obiekty, scianki wierzchloki czy cokolwiek) i odznaczajacy wszystko. Potem, gdy nic nie jest zaznaczone ponowne wcisniecie 0 ponownie wlacza zapamietana selekcje (ale gdy cos jest zaznaczone zapamietuje nowy zestaw zaznaczenia). Napisalem go co prawda w innym celu (wygonie jest miec mozliwosc zaznaczenia czegos, potem pracy na innych obiektach i przywrocenia poprzedniej selekcji na zadanie - cos jak automatyczne tworzenie setow selekcji pod klawiszem), ale jest dosc wygodny tez przy tym problemie, szczegolnie ze mozna podpiac go pod script job i moze dzialac automatycznie przy jakiejkolwiek zmianie viewportu. Jakby komus sie przydal to wlasnie ten skrypt: string $iso_selection[]; if (size(`ls -sl`)) { $iso_selection = `ls -sl`; select -clear; } else select $iso_selection; Pozdr.
Napisano 21 Kwiecień 200718 l Autor Kiszka z tą Maya :) normalnie to sobie trzeba ja chyba samemu napisac zeby smigala poprawnie :\
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto