Napisano 22 Kwiecień 200717 l Jak w nazwie. Jak teksturować obiekt. Mam help'a 3ds'a ale nie wiem jak wyszukiwac co niektóre rzeczy. Oraz drugie pytanie jak zrobic teren na ktory kolejno bede wstawial inne obiekty. A np. jak chce zrobic gre ( plany jak narazie ) to jak zestawic caly swiat. W 3d'sie da rade czy trzeba w innym, odpowiednim programi lub czy trzeba pomniejsze elementy robic i je sklejac skryptami. Prosze nie usuwac tematu bo mi bardzo na nim zalezy.
Napisano 22 Kwiecień 200717 l wątki w Lighting& Texturing przeglądniete ? z grą i całym światem poczekaj aż opanujesz pierwszy punkt do terenów Dreamscape i VUE
Napisano 22 Kwiecień 200717 l do robienia gry polecam http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x=gra,26,10983,2989 niezla zabawa, cos jak budowanie klockow lego, hihi^^
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Autor eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... thx za odpowiedzi, ale nadal nie wiem jak teksturować... xD a w tym Light & cos tam nie ma tego :(
Napisano 22 Kwiecień 200717 l kolego Arti, 3ds max możesz spokojnie wykorzystać jako edytor do gry. po prostu modelujesz teren, nakładasz tekstury - zwykle na kilku zestawach UV, eksportujesz położenie wierzchołków i współrzędne UV. oprócz tekstur terenu przygotowujesz zestaw masek w skali szarości, które ukrywają/odsłaniają wybrane tekstury. piszesz shader który na podstawie masek łączy ze sobą tekstury terenu. pewnie ci to zajmie kilka miesięcy;)
Napisano 22 Kwiecień 200717 l Autor eeeeeee..... ludzie cosik nie zrozumiale jest w pytanie ,, jak nakladac tekstury, jaka opcja? ,, PS therealremi Thx za info... jak sie znasz na opcjach 3d'sa to kliknij na GG ( 5826631 ) bo potrzebuje osoby u, ktorej dostane rade i pomoc bez zbednych tematow itp. :D
Napisano 22 Kwiecień 200717 l co do teksturwania, to w helpie maxa poszukaj - materials - texturing - uvw mapping ewentualnie w tutorialach które też są w menu Help, tam na pewno też coś jest o teksturowaniu
Napisano 23 Kwiecień 200717 l A ja polecam: http://www.max3d.pl/tutoriale.php?software=0&tutoriale=3ds_max http://tutorialoutpost.com/count/7424 http://www.google.pl/search?hl=pl&q=max+texturing&lr=
Napisano 24 Kwiecień 200717 l jak nakladac tekstury, jaka opcja? Material editor. klikasz na kwadracik przy opcji diffuse, wybierasz jakieś zdjęcie z dysku, klikasz na obiekt który chcesz oteksturować, assign material to selection. I już, a pozatym w FAQ jest temat o texturowaniu.
Napisano 24 Kwiecień 200717 l Autor Dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanko. Jak zrobić by tekstura była na jednym polygonie. Bo mam np. kwadrat i jego sciany podzielone na jeszcze mniejsze. I gdy teksturuje obiekt to tekstura wchodzi na sciane kwadratu nie na pomniejsze elementy. Brzydko to wyglada i sie pytam jak teksturowac wybrany polygon? A i na uboczu. Jak ciąć edgesy ( linie ) tak ze wklepujemy ilosc vertexow jakie maja sie pojawic w tych samych odleglosciach. ( w opcji ,,cut,, w Wingsie tak bylo ) bo samodzielen ciecie nie nadaje sie do robienia murow :P
Napisano 29 Kwiecień 200717 l Jeśli chodzi o teksturowanie 1 poligonu to może Ci w czymś pomogę: http://www.speedyshare.com/556965943.html