Skocz do zawartości

Teksturowanie i robienie terenu


_Arti_

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w nazwie. Jak teksturować obiekt. Mam help'a 3ds'a ale nie wiem jak wyszukiwac co niektóre rzeczy. Oraz drugie pytanie jak zrobic teren na ktory kolejno bede wstawial inne obiekty.

 

A np. jak chce zrobic gre ( plany jak narazie ) to jak zestawic caly swiat. W 3d'sie da rade czy trzeba w innym, odpowiednim programi lub czy trzeba pomniejsze elementy robic i je sklejac skryptami.

 

Prosze nie usuwac tematu bo mi bardzo na nim zalezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

kolego Arti, 3ds max możesz spokojnie wykorzystać jako edytor do gry. po prostu modelujesz teren, nakładasz tekstury - zwykle na kilku zestawach UV, eksportujesz położenie wierzchołków i współrzędne UV. oprócz tekstur terenu przygotowujesz zestaw masek w skali szarości, które ukrywają/odsłaniają wybrane tekstury. piszesz shader który na podstawie masek łączy ze sobą tekstury terenu.

pewnie ci to zajmie kilka miesięcy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeeeeee..... ludzie cosik nie zrozumiale jest w pytanie ,, jak nakladac tekstury, jaka opcja? ,,

 

PS therealremi Thx za info... jak sie znasz na opcjach 3d'sa to kliknij na GG ( 5826631 ) bo potrzebuje osoby u, ktorej dostane rade i pomoc bez zbednych tematow itp. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nakladac tekstury, jaka opcja?

 

 

Material editor. klikasz na kwadracik przy opcji diffuse, wybierasz jakieś zdjęcie z dysku, klikasz na obiekt który chcesz oteksturować, assign material to selection. I już, a pozatym w FAQ jest temat o texturowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, ale mam jeszcze jedno pytanko. Jak zrobić by tekstura była na jednym polygonie. Bo mam np. kwadrat i jego sciany podzielone na jeszcze mniejsze. I gdy teksturuje obiekt to tekstura wchodzi na sciane kwadratu nie na pomniejsze elementy. Brzydko to wyglada i sie pytam jak teksturowac wybrany polygon?

 

A i na uboczu. Jak ciąć edgesy ( linie ) tak ze wklepujemy ilosc vertexow jakie maja sie pojawic w tych samych odleglosciach. ( w opcji ,,cut,, w Wingsie tak bylo ) bo samodzielen ciecie nie nadaje sie do robienia murow :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności