Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Czy ktoś zna sposób szybki i sensowny na zagęszczanie wieloboków takich jak po prawej w załączniku?

 

Te po lewej zagęszczałam ręcznie za pomocą Cut i Relax ale jest to bardzo żmudne tym bardziej że mam ich sporo.

 

Meshsmooth, Tesselate odpada ponieważ robią dodatkowe podziałki na brzegach, a tego nie chcę.

 

Brzeg i ilość Vertexów na brzegu ma zostać tak jak jest.

  • Odpowiedzi 13
  • Wyświetleń 3,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy to coś da ale na blederze jest takie nażędzie loop cut ctrl R

To nie jest automatyczne ale chyba będzie szybciej niż cutem.

Napisano
  • Autor

Spróbowałam, ale loop cut też robi dodatkowe przedziałki na brzegach.

Ja potrzebuję coś żeby na brzegu zaczynało ciąć od vertexa.

Napisano

Aniu. A czy chcesz ładną siateczkę? czy może być totalna masakra?

Napisano
  • Autor

powinna być w miarę ładna ponieważ potem na to mam zamiar dać displacement.

 

A czym można zrobić masakrę? Jeśli ci chodzi o Optimize to jakoś moje poligony na niego nie reagują i nie wiem czemu.

Napisano

Modyfikator HSDS coś tam pomaga, ale myślę, że to jeszcze nie to.

 

Edit: To samo można uzyskać zaznaczając wszystkie vertexy i wybierając connect

 

Edit2: Jeśli użyjesz Tessellate'a z opcją Face ilość 'podziałek' na brzegach nie zmienia się.

Napisano

Efekt działania Tessellate na górnym face'ie (tessellate z opcją Face)

 

Przed:

 

2005240790566013909_rs.jpg

 

Po (dwukrotny tessellate):

 

2005226035519951594_rs.jpg

 

Ale taki efekt chyba Cię nie zadowoli?;)

 

Edit: Możesz jeszcze zaznaczyć sobie te edge rozchodzące się w tym przypadku od środka i potraktować je connectem, będzie gęściej;) Tylko jak to się sprawdzi u Ciebie, nie wiem?

Napisano
  • Autor

Nie, bo to pośrodku też ma być równomierne, i najlepiej z czworoboków.

jak tam w środku się zchodzi 20 edgów w jednym punkcie, to mi po displasie krzaki wyjdą.

 

Ale na razię idę dalej ręcznie i mam już prawie połowę.

Napisano

Więc cierpliwości życzę i żebyś jutro zakwasów od klikania nie miała;D

Pozdr!;)

Napisano

Moje troszkę lepsze. Ale ty potrzebujesz POLYBOSTA. on ma takie bajerty jak zmiana topologi siatki.

 

1. Poczatkowa siatka

2. Insert

3. Skonwertować zaznaczenie na vertexy i kliknąć connect

4. przejść do polygonów ->Mesh smooth bez (apply to whole mesh)

5. trochę przeskalować i relax mod

 

topo1of3.jpg

Napisano

ja bym zrobił plane ze wieloma segmentsami potem te wszytskie części połączył w 1 obiekt zaznaczył bordery zrobił z nich splajna i zrobił shape merge na tego plane

Napisano

ewentualnie (troche kombinowana metoda, ale efektywna) robisz sobie plane'a, taki ksztalt jaki ma Twoja "latka", wycinasz nim (czy nawet ta latka) w plane'ie (ale zwenetrzne, tak zeby wyciecie bylo ksztaltu latki, i doczepiasz ta nowa wycieta z plane'a zamiast starej;)

tak tez mozna;)

pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności