Skocz do zawartości

Vray - problem z aliasingiem odbić


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam scenkę, gdzie na górze mam światło VRay, obiekt odbija mapę HDR. Problem jest widoczny na załączonym pliku graficznym - na krawędziach, zamiast ładnych ciągłych blików, odbić światła i map HDR, pojawiają się jakieś bardzo nieregularne struktury, które w animacji z klatki na klatę niemiłosiernie skaczą (krawędzie są nieco zaokrąglone). Jakim parametrem mogę to poprawić nie wydłużając renderingu w nieskończoność, bo próbowałem manipulować już chyba wszystkim w opcjach renderera i materiału - bez skutku.

 

http://img142.imageshack.us/my.php?image=zsmprp4.jpg

 

Parametry:

 

adaptive subdivision (-1,2) - zmiana troche daje, ale niewiele, ciągle problem jest nawet przy 5,5

nrm tresh 0.1 - zmiana niewiele daje

 

antialiasing filter - Video - zmiana daje w tym sensie ze cos sie zmienia, ale nie usuwa problemu

 

rQMC sampler

adaptive 0.85 zmiana nic nie daje

noise treshhold - 0.01 zmiana niewiele daje

 

 

ustawienia materialu:

glossiness 1 - zmiana niewiele daje

subdivs - 5 - zmiana niewiele daje

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Dopiszę jeszcze, że udało mi się problem rozwiązać przez zmianę samplera na Fixed i dowalenie wartości 10.

 

Niestety, jest to dla mnie nieakceptowalne - czas renderingu 1 klatki wydłużył się z 2 minut do 30-40.

Napisano

adaptive QMC na 2/5 Subdivisions materialu na 25 i max depth tej samej wartosci.BTW watek chyba powinien byc gdzie indziej zalozony

Napisano

Rozwiązenie jest następujące: zaznaczenie w Color Mapping opcji Use subpixel rozwiązuje problem ale w taki sposób, że przygasza wszystkie bliki, a więc przy okazji niweluje dużym stopniu sam efekt. Ale przy okazji zauważyłem coś innego. Zwróciło moją uwagę to, że głównym źródłem problemu jest ustawienie Highligh multiplier na 2.3, które pobijało bliki i zwielokratniało problem. Kiedy dałem na 1.0 i zastosowałem sampling jak tu ktoś zaproponował rQMC 2,5 wynik jest zadowalający. Niestety, czas renderu pojedyńczej klatki wzrósł czterokronie do 8-10 minut.

Napisano

Jednak nie była to optymalna konfiguracja - akurat w tamtym przypadku, w którym ją testowałem, była OK, jednak w innych nie. Najlepsze ustawienia chyba jakie znalazłem to:

 

Adaptive subdivision0,4

ctrl tresh 0.1

 

Oto wynik (czas renderu 10 min):

 

http://img234.imageshack.us/img234/8733/zsmp2videoeu2.jpg

 

Niestety, kolejne problemy i kolejne pytanie. Jak przyjrzeć się, to w miejscach największych blików jest problem z aliasingiem krawędzi (np. góra znaczka w środku medalu jak i sama góra medalu, ale kompresji jpg tego aż tak nie widać). No krótko i konkretnie mówiąc, widać chamskie schodki. To konkretnie jest filtr Video, ale przy innych jest to samo. Z wyjątkiem filtra Soften, no ale ten to z całego obrazu robi mydło.

 

Czy to jest normalne, a jeśli nie, to jak pozbyć się tego aliasingu na blikach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności