redshad11 Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 Witam, mam scenkę, gdzie na górze mam światło VRay, obiekt odbija mapę HDR. Problem jest widoczny na załączonym pliku graficznym - na krawędziach, zamiast ładnych ciągłych blików, odbić światła i map HDR, pojawiają się jakieś bardzo nieregularne struktury, które w animacji z klatki na klatę niemiłosiernie skaczą (krawędzie są nieco zaokrąglone). Jakim parametrem mogę to poprawić nie wydłużając renderingu w nieskończoność, bo próbowałem manipulować już chyba wszystkim w opcjach renderera i materiału - bez skutku. http://img142.imageshack.us/my.php?image=zsmprp4.jpg Parametry: adaptive subdivision (-1,2) - zmiana troche daje, ale niewiele, ciągle problem jest nawet przy 5,5 nrm tresh 0.1 - zmiana niewiele daje antialiasing filter - Video - zmiana daje w tym sensie ze cos sie zmienia, ale nie usuwa problemu rQMC sampler adaptive 0.85 zmiana nic nie daje noise treshhold - 0.01 zmiana niewiele daje ustawienia materialu: glossiness 1 - zmiana niewiele daje subdivs - 5 - zmiana niewiele daje
redshad11 Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Napisano 29 Kwiecień 2007 Dopiszę jeszcze, że udało mi się problem rozwiązać przez zmianę samplera na Fixed i dowalenie wartości 10. Niestety, jest to dla mnie nieakceptowalne - czas renderingu 1 klatki wydłużył się z 2 minut do 30-40.
rly Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 adaptive QMC na 2/5 Subdivisions materialu na 25 i max depth tej samej wartosci.BTW watek chyba powinien byc gdzie indziej zalozony
redshad11 Napisano 29 Kwiecień 2007 Autor Napisano 29 Kwiecień 2007 Niestety, efekt nie jest satysfakcjonujący: http://img58.imageshack.us/img58/5509/zsmp2zm1.jpg
MaGuu Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 zaznacz wszystkie ptaszki w Color Mappingu i powiedz czy pomogło :)
hcpiter Napisano 29 Kwiecień 2007 Napisano 29 Kwiecień 2007 To co napisal maguu i mozna jeszcze dodatkowo zwiekszyc subdvs metalu do 10-15 :)
redshad11 Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 Rozwiązenie jest następujące: zaznaczenie w Color Mapping opcji Use subpixel rozwiązuje problem ale w taki sposób, że przygasza wszystkie bliki, a więc przy okazji niweluje dużym stopniu sam efekt. Ale przy okazji zauważyłem coś innego. Zwróciło moją uwagę to, że głównym źródłem problemu jest ustawienie Highligh multiplier na 2.3, które pobijało bliki i zwielokratniało problem. Kiedy dałem na 1.0 i zastosowałem sampling jak tu ktoś zaproponował rQMC 2,5 wynik jest zadowalający. Niestety, czas renderu pojedyńczej klatki wzrósł czterokronie do 8-10 minut.
redshad11 Napisano 30 Kwiecień 2007 Autor Napisano 30 Kwiecień 2007 Jednak nie była to optymalna konfiguracja - akurat w tamtym przypadku, w którym ją testowałem, była OK, jednak w innych nie. Najlepsze ustawienia chyba jakie znalazłem to: Adaptive subdivision0,4 ctrl tresh 0.1 Oto wynik (czas renderu 10 min): http://img234.imageshack.us/img234/8733/zsmp2videoeu2.jpg Niestety, kolejne problemy i kolejne pytanie. Jak przyjrzeć się, to w miejscach największych blików jest problem z aliasingiem krawędzi (np. góra znaczka w środku medalu jak i sama góra medalu, ale kompresji jpg tego aż tak nie widać). No krótko i konkretnie mówiąc, widać chamskie schodki. To konkretnie jest filtr Video, ale przy innych jest to samo. Z wyjątkiem filtra Soften, no ale ten to z całego obrazu robi mydło. Czy to jest normalne, a jeśli nie, to jak pozbyć się tego aliasingu na blikach?
Hynol Napisano 30 Kwiecień 2007 Napisano 30 Kwiecień 2007 A czy to nie jest przypadkiem displacement?
redshad11 Napisano 1 Maj 2007 Autor Napisano 1 Maj 2007 Nie. Wszystko jest czystą geometrią. Czyli, że to nie jest normalne?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się