Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie, jestem tu nowy i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób robić wcięcia w szafie, gdy zaznaczam edge to robie extrude na ujemnej wartości i owszem, robi mi się wcięcie ale im dalsze wcięcie tym bardziej robi się "trójkąt" a chciałbym żeby to wcięcie było po prostu prostokątne, mam zrobić polygon z vertexów w kształcie prostokąta i dopiero extrudowac żeby uzyskać to co chce ? Druga sprawa, gdy robię kieliszek za pomocą linii a potem modifiera Lathe to mam kieliszek, zmniejszam trochę górny polygon za pomocą Inset, usuwam, i teraz pojawia się pytanie, w jaki sposób w środku stworzyć wodę/wino itp. ? I jeszcze jedno pytanie nie związane z modelingiem, jak texturować tylko niektóre obszary obiektu ? Bo wiem że można wybrać polygony i w menu materiałów dać Assign to selection czy jakoś tak ale przy większych obiektach i ich większej ilości to może być kłopotliwe i czasochłonne. Będę wdzięczny jeśli ktoś by mi pomógł odpowiadając na moje pytania :) Pozdro

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

zaznacz polygon, potem inset, i dopiero extrude (na minusie) polygonu

 

co do kieliszka pogrzeb tu :

www.aversis.be - tworzenie i oświetlanie kieliszka z winem

 

 

edit do postu poniżej

nie szalej na początku za mocno

btw. czasami zamiast MS wystarczy dać wybranym polygonom odpowiednia grupę wygładzania

F1 - szukaj smoothing groups

Napisano

Aha i jeszcze jedno pytanie, jak mam nałożyć jakiś modifier np. mesh smooth na określony obszar obiektu ? Np. na jakieś polygony, normalnie zaznaczyć je i wybrać modifier ? I jeszcze jedno :P Mogę jakoś przydzielać określone obszary obiektu na panel z warstwami(Layers) ? To samo jeśli chodzi o obiekty, jeśli tak to jak ? Z góry dzięki :)

Napisano

1.jak chcesz kwadratowe wglebienie, to extruduj polygona, lub wytnij booleanem.

2.wode w kileiszku? sa tutki na ten temat... wewnetrzne scianki skopiuji domodeluj tafle wody.

3.nadajesz material zaznaczonym polygonom (mozesz za pomoca multi sub mtl) niestety musisz je pozaznaczac nawet gdy jest ich duzo.

pozdr

 

edit: 1zaznaczasz polygony> nadajesz mesh smotha, i w nim odznaczasz AplyTo Whome mesh.

2 mozesz sobie podzielic obiekt na elementy (zaznaczasz poly>detach as element)

Napisano

Dzięki za pomoc, pokombinuje z Waszymi poradami, jeśli będę mial problem to dam opis razem ze zdjęciem problemu, pozdro.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności