Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Jestem kompletnie początkujący co do teksturowania UV. Problem jest zapewne banalny, ale już od godziny się z tym męcze dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc. Ok, do rzeczy, ściągnełem model Aliena (konkursowy od Evermotion) razem ze spakowanymi mapkami color, normal, specular w formacie dds.

Ale nie wiem w jaki sposób je wszystkie połączyć, żeby każda mapka odgrywała swoją rolę [tj. jakiego materiału (shadera) użyć, który ma w sobie te wszystkie kanały mapek].

To może teraz krótko opiszę gdzie się zatrzymałem - otwieram 3ds maxa -> importuje model aliena -> konwertuję do edit poly -> dodaje modyfikator Unwrap UVW - > klikam na Edit -> i podejrzewam, że tutaj powinienem udać się do zakładki Mapping -> Normal Mapping, ale ta opcja jest nieaktywna, więc pewnie nie o to chodzi :). Zgubiłem się w tym wszystkim, dlatego proszę o pomoc :).

 

Ps. Jeśli to się przyda to używam 3ds Maxa i Photoshopa 7

 

Z góry dzięki !

Pozdrawiam !

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

ale skoro go sciagnales juz z mapkami, to znaczy ze jest juz zmapowany i nie musisz go wtornie mapowac Unwrapem.

Wsadz mapy do odpowiednich slotow w materiale i naloz na model.

pozdr

Napisano

Mam problem tylko z tą normal mapą. Nie znalazłem slota w VrayMtl gdzie mogę tą normalkę wrzucić, bo chyba nie w miejsca bumpa ? :|

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności