serratus Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 Witam, Jestem kompletnie początkujący co do teksturowania UV. Problem jest zapewne banalny, ale już od godziny się z tym męcze dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc. Ok, do rzeczy, ściągnełem model Aliena (konkursowy od Evermotion) razem ze spakowanymi mapkami color, normal, specular w formacie dds. Ale nie wiem w jaki sposób je wszystkie połączyć, żeby każda mapka odgrywała swoją rolę [tj. jakiego materiału (shadera) użyć, który ma w sobie te wszystkie kanały mapek]. To może teraz krótko opiszę gdzie się zatrzymałem - otwieram 3ds maxa -> importuje model aliena -> konwertuję do edit poly -> dodaje modyfikator Unwrap UVW - > klikam na Edit -> i podejrzewam, że tutaj powinienem udać się do zakładki Mapping -> Normal Mapping, ale ta opcja jest nieaktywna, więc pewnie nie o to chodzi :). Zgubiłem się w tym wszystkim, dlatego proszę o pomoc :). Ps. Jeśli to się przyda to używam 3ds Maxa i Photoshopa 7 Z góry dzięki ! Pozdrawiam !
tadzio Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 ale skoro go sciagnales juz z mapkami, to znaczy ze jest juz zmapowany i nie musisz go wtornie mapowac Unwrapem. Wsadz mapy do odpowiednich slotow w materiale i naloz na model. pozdr
serratus Napisano 3 Maj 2007 Autor Napisano 3 Maj 2007 Mam problem tylko z tą normal mapą. Nie znalazłem slota w VrayMtl gdzie mogę tą normalkę wrzucić, bo chyba nie w miejsca bumpa ? :| Pozdrawiam
tadzio Napisano 3 Maj 2007 Napisano 3 Maj 2007 a wlasnie ze na bumpa;) do bumpa ladujesz "normal bump" i w niego mapke normal;) pozdr 1
serratus Napisano 3 Maj 2007 Autor Napisano 3 Maj 2007 Dzięki wielkie, już wszystko na swoim miejscu :). Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się