Napisano 3 Maj 200717 l Witam, Jestem kompletnie początkujący co do teksturowania UV. Problem jest zapewne banalny, ale już od godziny się z tym męcze dlatego postanowiłem poprosić Was o pomoc. Ok, do rzeczy, ściągnełem model Aliena (konkursowy od Evermotion) razem ze spakowanymi mapkami color, normal, specular w formacie dds. Ale nie wiem w jaki sposób je wszystkie połączyć, żeby każda mapka odgrywała swoją rolę [tj. jakiego materiału (shadera) użyć, który ma w sobie te wszystkie kanały mapek]. To może teraz krótko opiszę gdzie się zatrzymałem - otwieram 3ds maxa -> importuje model aliena -> konwertuję do edit poly -> dodaje modyfikator Unwrap UVW - > klikam na Edit -> i podejrzewam, że tutaj powinienem udać się do zakładki Mapping -> Normal Mapping, ale ta opcja jest nieaktywna, więc pewnie nie o to chodzi :). Zgubiłem się w tym wszystkim, dlatego proszę o pomoc :). Ps. Jeśli to się przyda to używam 3ds Maxa i Photoshopa 7 Z góry dzięki ! Pozdrawiam !
Napisano 3 Maj 200717 l ale skoro go sciagnales juz z mapkami, to znaczy ze jest juz zmapowany i nie musisz go wtornie mapowac Unwrapem. Wsadz mapy do odpowiednich slotow w materiale i naloz na model. pozdr
Napisano 3 Maj 200717 l Autor Mam problem tylko z tą normal mapą. Nie znalazłem slota w VrayMtl gdzie mogę tą normalkę wrzucić, bo chyba nie w miejsca bumpa ? :| Pozdrawiam
Napisano 3 Maj 200717 l a wlasnie ze na bumpa;) do bumpa ladujesz "normal bump" i w niego mapke normal;) pozdr
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto