Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Jestem w trakcie modelowania gitary. Mam tam pokrętła głośności, ale nie za bardzo wiem, jak osiągnąć efekt postrzępienia okrągłej części pokrętła (na rysunku zaznaczone niebieską strzałką- rysunek w załączniku). Mógłbym to zrobić ręcznie, za pomocą lini, ale jak większość poprzednich prac mogłoby to popsuć żądany efekt, dlatego pytam, czy istnieje mozliwośc zrobienia tego za pomocą jakiegoś modyfikatora.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

@Miłosz3ds

Dzięki za poradę, działa.

 

@AGmakonts

Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny.

Napisano
@Miłosz3ds

Dzięki za poradę, działa.

 

@AGmakonts

Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny.

Mapa "bump" jest to mapa nierówności. Stosuje się ją otwierając "material editor" (M) , tam klikasz na "maps" i tam masz różne opcje, m.in. jest opcja "bump", gdzie "amount" określa intensywność efektu, a w "map" wkładasz mapę, którą chcesz użyć jako nierówność. O ile dobrze pamiętam, im jaśniejszy kolor, tym wyżej, a im ciemniejszy, tym niżej.

 

Tu masz tuta:

http://www.talkgraphics.com/attachment.php?attachmentid=21184&d=1129300462

pokazuje, jak działają bumpmapy




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności