czapka28 Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Witam, Jestem w trakcie modelowania gitary. Mam tam pokrętła głośności, ale nie za bardzo wiem, jak osiągnąć efekt postrzępienia okrągłej części pokrętła (na rysunku zaznaczone niebieską strzałką- rysunek w załączniku). Mógłbym to zrobić ręcznie, za pomocą lini, ale jak większość poprzednich prac mogłoby to popsuć żądany efekt, dlatego pytam, czy istnieje mozliwośc zrobienia tego za pomocą jakiegoś modyfikatora.
Miłosz3ds Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 Edit poly -> Edge ->zaznaczasz te krawędzie, które chcesz "postrzępić" -> Extrude jeśli o to Ci chodziło.
AGmakonts Napisano 4 Maj 2007 Napisano 4 Maj 2007 zrób mapką bump bo displace przy takiej skali nie opłaca się albo extrude lini ale to chyba nie ma sensu
czapka28 Napisano 5 Maj 2007 Autor Napisano 5 Maj 2007 @Miłosz3ds Dzięki za poradę, działa. @AGmakonts Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny.
Miłosz3ds Napisano 5 Maj 2007 Napisano 5 Maj 2007 @Miłosz3ds Dzięki za poradę, działa. @AGmakonts Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny. Mapa "bump" jest to mapa nierówności. Stosuje się ją otwierając "material editor" (M) , tam klikasz na "maps" i tam masz różne opcje, m.in. jest opcja "bump", gdzie "amount" określa intensywność efektu, a w "map" wkładasz mapę, którą chcesz użyć jako nierówność. O ile dobrze pamiętam, im jaśniejszy kolor, tym wyżej, a im ciemniejszy, tym niżej. Tu masz tuta: http://www.talkgraphics.com/attachment.php?attachmentid=21184&d=1129300462 pokazuje, jak działają bumpmapy
Rekomendowane odpowiedzi