Skocz do zawartości

Jak osiagnąc efekt postrzępionego koła?


czapka28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Jestem w trakcie modelowania gitary. Mam tam pokrętła głośności, ale nie za bardzo wiem, jak osiągnąć efekt postrzępienia okrągłej części pokrętła (na rysunku zaznaczone niebieską strzałką- rysunek w załączniku). Mógłbym to zrobić ręcznie, za pomocą lini, ale jak większość poprzednich prac mogłoby to popsuć żądany efekt, dlatego pytam, czy istnieje mozliwośc zrobienia tego za pomocą jakiegoś modyfikatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

@Miłosz3ds

Dzięki za poradę, działa.

 

@AGmakonts

Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Miłosz3ds

Dzięki za poradę, działa.

 

@AGmakonts

Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny.

Mapa "bump" jest to mapa nierówności. Stosuje się ją otwierając "material editor" (M) , tam klikasz na "maps" i tam masz różne opcje, m.in. jest opcja "bump", gdzie "amount" określa intensywność efektu, a w "map" wkładasz mapę, którą chcesz użyć jako nierówność. O ile dobrze pamiętam, im jaśniejszy kolor, tym wyżej, a im ciemniejszy, tym niżej.

 

Tu masz tuta:

http://www.talkgraphics.com/attachment.php?attachmentid=21184&d=1129300462

pokazuje, jak działają bumpmapy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności