czapka28 Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 Witam, Jestem w trakcie modelowania gitary. Mam tam pokrętła głośności, ale nie za bardzo wiem, jak osiągnąć efekt postrzępienia okrągłej części pokrętła (na rysunku zaznaczone niebieską strzałką- rysunek w załączniku). Mógłbym to zrobić ręcznie, za pomocą lini, ale jak większość poprzednich prac mogłoby to popsuć żądany efekt, dlatego pytam, czy istnieje mozliwośc zrobienia tego za pomocą jakiegoś modyfikatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 Edit poly -> Edge ->zaznaczasz te krawędzie, które chcesz "postrzępić" -> Extrude jeśli o to Ci chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AGmakonts Napisano 4 Maj 2007 Share Napisano 4 Maj 2007 zrób mapką bump bo displace przy takiej skali nie opłaca się albo extrude lini ale to chyba nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czapka28 Napisano 5 Maj 2007 Autor Share Napisano 5 Maj 2007 @Miłosz3ds Dzięki za poradę, działa. @AGmakonts Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 5 Maj 2007 Share Napisano 5 Maj 2007 @Miłosz3ds Dzięki za poradę, działa. @AGmakonts Dzięki za porady, ale jestem początkujący, i nie bardzo rozumiem, o co Ci chodzi. Jakbyś mógł mi wytłumaczyć, co to jest mapka bump, i do czego służy, oraz jak to zastosować, to byłbym wdzięczny. Mapa "bump" jest to mapa nierówności. Stosuje się ją otwierając "material editor" (M) , tam klikasz na "maps" i tam masz różne opcje, m.in. jest opcja "bump", gdzie "amount" określa intensywność efektu, a w "map" wkładasz mapę, którą chcesz użyć jako nierówność. O ile dobrze pamiętam, im jaśniejszy kolor, tym wyżej, a im ciemniejszy, tym niżej. Tu masz tuta: http://www.talkgraphics.com/attachment.php?attachmentid=21184&d=1129300462 pokazuje, jak działają bumpmapy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi