Napisano 17 Listopad 200321 l Witam. Na poczatku chce zaznaczyc ze jestem poczatkujacy :) Mam problem, robilem model samochodu (nie pytajcie jakiego bo sam nie wiem co to jest :) i pokazuja mi sie dziwne anomalie na masce. Caly model jest robiony ze splinow. Zalacze do tego screen. Dziekuje za wszelka pomoc i sugestie.
Napisano 18 Listopad 200321 l W FAQ jest kilka uwag na temat modelowania splajnami, zapozanj się z nimi. Jak na mnie to wygląda jakby niektóre komórki splajnów zachodziły na siebie, no i to \"nieszczęśliwe\" 3 i 4 wierzchołowe ograniczenie. Dodatkowo punkty poszczególnych splajnów muszą się dokładnie pokrywać sprawdź to u siebie.
Napisano 18 Listopad 200321 l Autor Wielkie dzieki, miales racje. Zachodzily na siebie poniewaz brakowalo vertexa a na oko tego nie widac.
Napisano 18 Listopad 200321 l i jeszcze jedno - zmien sobie avatarek bo ci sie zaraz drug przypieprzy.... ma byc 100/100
Napisano 18 Listopad 200321 l Autor Aha, mam jeszcze jedno pytanie, czy nie dalo by sie jakos wygladzic tej powieszchni ? Bo strasznie kanciasto wyglada, zagescilem troche siatke ale dalej tak jest :(
Napisano 18 Listopad 200321 l Surface domyślnie ma steps chyba na 0 lub 1. Zwiększając tę wartość, zwiększasz gęstość siatki. Jednocześnie zwiększa się gładkość, gdy w spline\'ach używałeś punktów typu bezier lub smooth. W Twoim wypadku z tego co widzę - tak nie było. Masz najprawdopodobniej same punkty typu corner. Więc po surface mającym steps = 0 nałóż po prostu modyfikację Meshsmooth :) i zwiększ iterations do 1, czy 2.
Napisano 19 Listopad 200321 l Autor Sor, juz zmienilem avatar :) VGTsXVII dzieki za pomoc, ale mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobic takie rowki na masce i na drzwiach bo za bardzo nie wiem, jak zrobie normalnie na siatce to wychodza wygladzone a ja chce takie normalne szczeliny :(