Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Na poczatku chce zaznaczyc ze jestem poczatkujacy :)

Mam problem, robilem model samochodu (nie pytajcie jakiego bo sam nie wiem co to jest :) i pokazuja mi sie dziwne anomalie na masce. Caly model jest robiony ze splinow. Zalacze do tego screen.

 

blad.gif

 

Dziekuje za wszelka pomoc i sugestie.

 

 

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W FAQ jest kilka uwag na temat modelowania splajnami, zapozanj się z nimi. Jak na mnie to wygląda jakby niektóre komórki splajnów zachodziły na siebie, no i to \"nieszczęśliwe\" 3 i 4 wierzchołowe ograniczenie. Dodatkowo punkty poszczególnych splajnów muszą się dokładnie pokrywać sprawdź to u siebie.

Napisano
  • Autor

Wielkie dzieki, miales racje. Zachodzily na siebie poniewaz brakowalo vertexa a na oko tego nie widac.

Napisano

i jeszcze jedno - zmien sobie avatarek bo ci sie zaraz drug przypieprzy.... ma byc 100/100

Napisano
  • Autor

Aha, mam jeszcze jedno pytanie, czy nie dalo by sie jakos wygladzic tej powieszchni ? Bo strasznie kanciasto wyglada, zagescilem troche siatke ale dalej tak jest :(

Napisano

Surface domyślnie ma steps chyba na 0 lub 1. Zwiększając tę wartość, zwiększasz gęstość siatki. Jednocześnie zwiększa się gładkość, gdy w spline\'ach używałeś punktów typu bezier lub smooth.

 

W Twoim wypadku z tego co widzę - tak nie było. Masz najprawdopodobniej same punkty typu corner. Więc po surface mającym steps = 0 nałóż po prostu modyfikację Meshsmooth :) i zwiększ iterations do 1, czy 2.

Napisano
  • Autor

Sor, juz zmienilem avatar :)

VGTsXVII dzieki za pomoc, ale mam jeszcze jedno pytanie, jak zrobic takie rowki na masce i na drzwiach bo za bardzo nie wiem, jak zrobie normalnie na siatce to wychodza wygladzone a ja chce takie normalne szczeliny :(

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności