Niunia Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 Szanowni koledzy graficy :) Mam takowe pytanko, które gnębi mnie już od dłuższego czasu :) A mianowicie renderuję sobie scenki i za każdym razem patrząc na statystyki nurtuje mnie wykorzystanie ramu przez maxa. Dla przykładu scenka jest prosta - wykorzystanie ramu ok 100 mb natomiast wykorzystanie pamięci wirtualnej 400 mb :/ Scenka skomplikowana - ram 400, pamięć wirtualna 600 :/ Jeśli dobrze pamiętam to ram jest pamięcią szybszą niż mielenie niepotrzebnie dyskiem podczas zapisu i odczytu z virtuala. Wiec moje pytanie brzmi: Czy można jakoś maxa zmusić żeby zamiast w virtualu obliczał scenke w ramie ?
SansSerif Napisano 8 Maj 2007 Napisano 8 Maj 2007 jeśli nie włączyłaś bitmap pagera w preferencjach to w miarę swoich możliwości max przelicza wszystko w ramie.
Niunia Napisano 10 Maj 2007 Autor Napisano 10 Maj 2007 To chwilka bo całkiem zgłupiałam :/ znalazłam tego pagera w helpie i tam pisze że przyspiesza rednder przy dużej ilości textur dużych texturach i jak scenka jest w wysokiej rozdzielczości - to lepiej żeby był wyłączony czy włączony ? :)
SansSerif Napisano 11 Maj 2007 Napisano 11 Maj 2007 faktycznie bitmap pager całą pamięć mieli na dysku mocno zwalniając, ale umozliwia to wyrenderowanie scen które powodują zwieszki maxa spowodowane przepełnieniem ramu. jeśli max się nie zawiesza i bp jest wyłaczony to wszystko powinno działać tak jak to producent przewidział :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się