Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Szanowni koledzy graficy :) Mam takowe pytanko, które gnębi mnie już od dłuższego czasu :) A mianowicie renderuję sobie scenki i za każdym razem patrząc na statystyki nurtuje mnie wykorzystanie ramu przez maxa.

Dla przykładu scenka jest prosta - wykorzystanie ramu ok 100 mb natomiast wykorzystanie pamięci wirtualnej 400 mb :/

Scenka skomplikowana - ram 400, pamięć wirtualna 600 :/

Jeśli dobrze pamiętam to ram jest pamięcią szybszą niż mielenie niepotrzebnie dyskiem podczas zapisu i odczytu z virtuala.

Wiec moje pytanie brzmi: Czy można jakoś maxa zmusić żeby zamiast w virtualu obliczał scenke w ramie ?

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 994
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

jeśli nie włączyłaś bitmap pagera w preferencjach to w miarę swoich możliwości max przelicza wszystko w ramie.

Napisano
  • Autor

To chwilka bo całkiem zgłupiałam :/ znalazłam tego pagera w helpie i tam pisze że przyspiesza rednder przy dużej ilości textur dużych texturach i jak scenka jest w wysokiej rozdzielczości - to lepiej żeby był wyłączony czy włączony ? :)

Napisano

faktycznie bitmap pager całą pamięć mieli na dysku mocno zwalniając, ale umozliwia to wyrenderowanie scen które powodują zwieszki maxa spowodowane przepełnieniem ramu. jeśli max się nie zawiesza i bp jest wyłaczony to wszystko powinno działać tak jak to producent przewidział :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności