Napisano 8 Maj 200717 l Szanowni koledzy graficy :) Mam takowe pytanko, które gnębi mnie już od dłuższego czasu :) A mianowicie renderuję sobie scenki i za każdym razem patrząc na statystyki nurtuje mnie wykorzystanie ramu przez maxa. Dla przykładu scenka jest prosta - wykorzystanie ramu ok 100 mb natomiast wykorzystanie pamięci wirtualnej 400 mb :/ Scenka skomplikowana - ram 400, pamięć wirtualna 600 :/ Jeśli dobrze pamiętam to ram jest pamięcią szybszą niż mielenie niepotrzebnie dyskiem podczas zapisu i odczytu z virtuala. Wiec moje pytanie brzmi: Czy można jakoś maxa zmusić żeby zamiast w virtualu obliczał scenke w ramie ?
Napisano 8 Maj 200717 l jeśli nie włączyłaś bitmap pagera w preferencjach to w miarę swoich możliwości max przelicza wszystko w ramie.
Napisano 10 Maj 200717 l Autor To chwilka bo całkiem zgłupiałam :/ znalazłam tego pagera w helpie i tam pisze że przyspiesza rednder przy dużej ilości textur dużych texturach i jak scenka jest w wysokiej rozdzielczości - to lepiej żeby był wyłączony czy włączony ? :)
Napisano 11 Maj 200717 l faktycznie bitmap pager całą pamięć mieli na dysku mocno zwalniając, ale umozliwia to wyrenderowanie scen które powodują zwieszki maxa spowodowane przepełnieniem ramu. jeśli max się nie zawiesza i bp jest wyłaczony to wszystko powinno działać tak jak to producent przewidział :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto