Napisano 12 Maj 200717 l ".3ds" to stara historia, kiedy bawilem sie kiedys grafika 3D to nie był zaden "MAX" tylko "3DS Studio" a format zapisu to własnie ".3ds".... ale do rzeczy. Jest wiele darmowych obiektów ".3ds" do pobrania z internetu (np. http://www.archibase.net/gdl?category=0&page=931) ale importujac je do Max-a nic nie moge z nimi zrobić, sa jedna bryla. Nawet jak jest jakas lampa to usuniecie jej powoduje usuniecie calosci zaimportowanego obiektu. Kaszanka jest tez, jak np zaimportowalem jakies dajmy na to lozko i poduszki maja inna texture niz reszta i nie potrafie ich zmienic bo wiadomo zmienia sie wszystko. Myslalem ze mozna to jakos rozgrupowac, czy cos ale nic nie znalazlem. na forum nie znalazlem podobnego problemu wiec pewnie jako zielony czegos nie wiem wiec prosze o pomoc czy jakas wskazowke.
Napisano 12 Maj 200717 l darmowe modele czesto są łączone i maja wspólną siatkę=są jednym obiektem, rzadko kto udostepnia w pełni edytowalny model dlatego najlepiej samemu modelować :D pzdrw
Napisano 12 Maj 200717 l generalnie kompatybilnosc plikow zostawia duzo do zyczenia. 3ds, obj momo ze z max do maxa i tak sie sypia. nie mowiac o plikach z cada czy innych architektonicznych programow ktore masakroja model przy eksporcie.
Napisano 12 Maj 200717 l Żeby mieć dostęp do podobiektów, w submenu należy wybrać poziom element (tam gdzie wybiera się vertexy bądź polygony). Zselektowany element można zdetachować i mieć osobny obiekt. Wtedy można dowolnie przypisywać materiały. Jeżeli nie da się zaznaczyć elementu, bo jest on połączony siatką z innymi, ale ma inny materiał, należy pobrać materiał z obiektu do material editora (pipetką) i edytować poszczególne submateriały. Jeszcze innym sposobem jest zaznaczenie polygonów o określonym id materiału i zdetachowanie.
Napisano 14 Maj 200717 l Autor Bardzo, bardzo dziękuję wszystkie wiadomosci doskonale naswietlaja prblem. Żeczywiście można wyselekcjonować kawałek siatki i oddzielić od reszty (pisze tak niefachowym językiem). Ciekawe i szybkie wydaje mi się rozwiązaie: Jeszcze innym sposobem jest zaznaczenie polygonów o określonym id materiału i zdetachowanie. Jakoś powinienem do tego dojść. Pozdrawiam
Napisano 14 Maj 200717 l Wchodzisz na sub-edit poziom polygonów. Pod całą selekcją i geometrią masz zakładke od powierzchni i materiałów. Jest tam set ID i select by ID. Wpisujesz numer ID do select ID i klikasz przycisk select. Zaznaczy Ci to polygony na meshu.