Napisano 16 Maj 200717 l hej, jestem poczatkujacym uzytkownikiem. mam pytanie: jak najprosciej zrobic efekt rozproszonego swiatla dziennego we wnetrzu renderujac w scanline? czy skylight + wlaczenie jakichs funkcji ? prosze o pomoc..
Napisano 16 Maj 200717 l duzo swiatel omni ktore daje tylko "ambient light" z cieniami area + kiulka zwyczajnych omni+ logarytmic expose control w enviroment
Napisano 16 Maj 200717 l dzieki. dlaczego teraz po wstawieniu skylighta niedostepna jest jego opcja cast shadows?
Napisano 16 Maj 200717 l ja bym robiła raczej przez radiosity jak działa radiosity trzeba poczytać w helpie maxa, ponieważ nie jest zbyt intuicyjne i sam pewnie nie dojdziesz do tego, za to daje dość dobre efekty i nie trzeba się martwić o 20 omni rozproszonych po scenie, jest też opcja dość szybkiego sprawdzenia efektu prosto w viewporcie. w tym wypadku jakieś światło padające przez okno, resztę maksio sobie sam obliczy (przy odpowiednich ustawieniach tego radiosity), ewentualnie jeszcze 1-2 omni żeby doświetlić zbyt ciemne miejsca. skylight się raczej nie nadaje ponieważ jak masz zamknięte pomieszczenie to skylight nie ma zbyt dobrego dostępu (nie przechodzi przez sufit, nawet jak wstawisz w środku pomieszczenia), więc byłoby jasno tylko koło okna. skylight w połączeniu z light tracer nadaje się raczej do scen w otwartej przestrzeni. można oczywiście spróbować, dodając oprócz skylighta jeszcze jakiś direct albo coś. light tracer nie jest zbyt skomplikowany, trzebe w sumie tylko włączyć.
Napisano 16 Maj 200717 l radiosity swoja droga, ale jak chcesz zrobic mala scene np pokoik to mozna symulowac GI za pomoca omnikow tak jak tadek powiedzial. to tez daje dobry efekt. pozdr
Napisano 17 Maj 200717 l dzieki, a gdzie sie GI wlacza? wszczyscy o tym pisza, ale nie moge tego zokalizowac
Napisano 17 Maj 200717 l w maxie musisz zmienic na renderer Mentarl ray ( F10 -> assing renderer) potem w indicrit ilumination wlaczsz opcje final gather i Global ilumination. poczytaj jakies tutki 3dtotal.com , evermotion.org , no i na naszym max3d.pl. bo to sa bardzo podstawowe pytania
Napisano 17 Maj 200717 l ok slajd ja tylko mowilem o SYMULOWANIU GI w scanie. Takie rendery jak vray czy mental ray sa silnikami gdzie masz wlasnie GI [global illumination], natomiast odpowiednikiem tego w scanie jest Radiosity. O tym napisala Ci Ania. Ja natomiast mowilem o zastosowaniu Local illumination [czyli bez GI, ani Radiosity], ale mozna zakombinowac by osiagnac efekt zblizony do GI poprzez symulowanie swiatel odbitych od obiektow dodatkowymi siwatelkami. Oprocz swiatel "diffuse" dochodza tez ambient/specular. Jest kilka tutkow na ten temat. pozdrawiim
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto