Gość xec Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 Witam serdecznie! Najpierw mimo wszystko chcialbym zaznaczyc ze z maxem mam doczynienia od kilku dni i prosze o wyrozumialosc ;) Otoz tworze sobie budynek z boxow, planeow i innych podstawowych obiektow. Texturuje to tak jak mi sie podoba. Nastepnie exportuje calosc do 3dmax i importuje w oddzielnej aplikacji (napisanej rowniez przezemnie). W moim programie caly budynek laduje sie prawidlowo, ale bez textur. Pytanie brzmi - jak wyexportowac z maxa same textury do pliku graficznego tak aby muc je pozniej zaladowac gdzies indziej (tutaj w moim programie)? Kombinowalem cos z Render to texture ale za chol^%e mi nawet pliku utworzyc nie chcialo:) Z gory dziekuje za pomoc w tym temacie. Pozdrawiam!
tadzio Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 No ale co to w ogole za "Twoj program" ?? Ej jak sam go napisales to chyba powinienas uwaglednic w nim cos takiego jak materialy;) Mozesz sobie wyexportowac obiekt razem z biblioteka materialow. pozdr
Gość xec Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 Moj program - napisany w delphi (na bazie komponentow GLScene - moze kojarzysz) Ma obsluge materialow. Moge wlasnie zaladowac textury z pliku graficznego. Ale nie wiem jak wyeksportowac taki plik z 3dsa ;)
tadzio Napisano 16 Maj 2007 Napisano 16 Maj 2007 jak masz swoj obiekt zrobiony w maxie (z materialami, a wiec juz zmapowany) to exportujesz go do jakiego tam potrzebujesz formatu (.max, 3ds, obj itp) ladujesz do swojego programu i tam w ladujesz te same textury co w maxie i nakladasz na obiekt ktory juz jest zampowany. Ewentualnie exportujac w .obj robi Ci sie automatycznie biblioteka materialow tego obiektu. Lub sam recznie zapisz swoje materialy w jakiejs bibliotece i zimportuj do swojego programu (nie znanego mi:)). pozdr
Gość xec Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 Czasami gdzies widzialem np czlowiek.3ds i do tego czlowiek.jpg, w 3ds byl obiekt a w jpg textury, poczym wystarczylo czlowiek.texture.image.loadfromfile('czlowiek.jpg'); i ten czlowiek juz mial twarz, ubranko itd ;) wlasnie o takie cos mi chodzi ale nie wiem jak te textury wyexportowac w maxie. ;)
piotrek Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 Tekstury tworzysz np. w Photoshopie i zapisujesz do pliku (TGA, TIFF, JPG, ...). Max sam w sobie nie tworzy tekstur, tylko je wykorzystuje z istniejących plików. Chyba że piszesz o teksturach proceduralnych, ale nie wiem jak je wyeksportować.
Gość xec Napisano 17 Maj 2007 Napisano 17 Maj 2007 Nie wiem co to textury proceduralne :) jestem zupelnym laikiem w sprawach grafiki jakiejkolwiek, niemniej jednak temat mnie interesuje i chcialbym cos pokombinowac w wolnych chwilach ;) Wracajac do tematu, chodzi mi o textury typu jak na przykladowym obrazku: http://www.skrix.com/a/textury.jpg Napewno teraz osoby siedzace w temacie troche dluzej zrozumieja o co mi wlasciwie chodzi ;) pozdrawiam i z gory dziekuje za cierpliwosc ;)
piotrek Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 Z maxa nie eksportujesz tekstur do plików graficznych, bo to max korzysta z takich tekstur, które są zdjęciami czy inną grafiką (w formatach graficznych, np. jpg).
Temporal Napisano 18 Maj 2007 Napisano 18 Maj 2007 heh ten twój progs musi czytać textury z pliku zewnętrznego a z maxa to exportujesz model z koordynatami UVW
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się