Napisano 16 Maj 200717 l Witam serdecznie! Najpierw mimo wszystko chcialbym zaznaczyc ze z maxem mam doczynienia od kilku dni i prosze o wyrozumialosc ;) Otoz tworze sobie budynek z boxow, planeow i innych podstawowych obiektow. Texturuje to tak jak mi sie podoba. Nastepnie exportuje calosc do 3dmax i importuje w oddzielnej aplikacji (napisanej rowniez przezemnie). W moim programie caly budynek laduje sie prawidlowo, ale bez textur. Pytanie brzmi - jak wyexportowac z maxa same textury do pliku graficznego tak aby muc je pozniej zaladowac gdzies indziej (tutaj w moim programie)? Kombinowalem cos z Render to texture ale za chol^%e mi nawet pliku utworzyc nie chcialo:) Z gory dziekuje za pomoc w tym temacie. Pozdrawiam!
Napisano 16 Maj 200717 l No ale co to w ogole za "Twoj program" ?? Ej jak sam go napisales to chyba powinienas uwaglednic w nim cos takiego jak materialy;) Mozesz sobie wyexportowac obiekt razem z biblioteka materialow. pozdr
Napisano 16 Maj 200717 l Moj program - napisany w delphi (na bazie komponentow GLScene - moze kojarzysz) Ma obsluge materialow. Moge wlasnie zaladowac textury z pliku graficznego. Ale nie wiem jak wyeksportowac taki plik z 3dsa ;)
Napisano 16 Maj 200717 l jak masz swoj obiekt zrobiony w maxie (z materialami, a wiec juz zmapowany) to exportujesz go do jakiego tam potrzebujesz formatu (.max, 3ds, obj itp) ladujesz do swojego programu i tam w ladujesz te same textury co w maxie i nakladasz na obiekt ktory juz jest zampowany. Ewentualnie exportujac w .obj robi Ci sie automatycznie biblioteka materialow tego obiektu. Lub sam recznie zapisz swoje materialy w jakiejs bibliotece i zimportuj do swojego programu (nie znanego mi:)). pozdr
Napisano 17 Maj 200717 l Czasami gdzies widzialem np czlowiek.3ds i do tego czlowiek.jpg, w 3ds byl obiekt a w jpg textury, poczym wystarczylo czlowiek.texture.image.loadfromfile('czlowiek.jpg'); i ten czlowiek juz mial twarz, ubranko itd ;) wlasnie o takie cos mi chodzi ale nie wiem jak te textury wyexportowac w maxie. ;)
Napisano 17 Maj 200717 l Tekstury tworzysz np. w Photoshopie i zapisujesz do pliku (TGA, TIFF, JPG, ...). Max sam w sobie nie tworzy tekstur, tylko je wykorzystuje z istniejących plików. Chyba że piszesz o teksturach proceduralnych, ale nie wiem jak je wyeksportować.
Napisano 17 Maj 200717 l Nie wiem co to textury proceduralne :) jestem zupelnym laikiem w sprawach grafiki jakiejkolwiek, niemniej jednak temat mnie interesuje i chcialbym cos pokombinowac w wolnych chwilach ;) Wracajac do tematu, chodzi mi o textury typu jak na przykladowym obrazku: http://www.skrix.com/a/textury.jpg Napewno teraz osoby siedzace w temacie troche dluzej zrozumieja o co mi wlasciwie chodzi ;) pozdrawiam i z gory dziekuje za cierpliwosc ;)
Napisano 18 Maj 200717 l Z maxa nie eksportujesz tekstur do plików graficznych, bo to max korzysta z takich tekstur, które są zdjęciami czy inną grafiką (w formatach graficznych, np. jpg).
Napisano 18 Maj 200717 l heh ten twój progs musi czytać textury z pliku zewnętrznego a z maxa to exportujesz model z koordynatami UVW
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto