gorveyus Napisano 22 Maj 2007 Napisano 22 Maj 2007 witam jakis rok temu zaczalem sie bawic 3ds maxem, ale zbytnio nie mialem na to czasu. porobilem pare tutoriali ... cos mnie natchnelo zeby wreszcie zrobic cos swojego, bez tutoriali. no i postanowilem zrobic jakies auto :) jakies pol roku temu przerwalem prace nad tym autem (bo nie wiem czy to mozna nazwac mazdą RX8 :D ) bo stracilem ochote na meczenie sie z tym prosze mi pomoc bo nie wiem co mam teraz z tym robic strasznie duzo mi powychodzilo tych kropek :) (nie pamietam jak to sie nazywa ;p ) prosze powiedziec co mam zrobic ... bede wdzieczny jesli ktos przygarnie moj model na chwile i poprawi moje bledy przypominam ... jest to moj pierwszy model nie liczac tutoriali, wiec prosze o wyrozumialosc :)
D4D4L Napisano 22 Maj 2007 Napisano 22 Maj 2007 Hm.. no wygląda to dośc hardcorowo .... no ale tak to już jest z pierwszymi modelami:) Co do porady to radził bym zrobić go na nowo, poprowadzić proste linie, załorzyć sobie limit z 1-5k poly (uwierz mi jak się w mesh smotha wpakujesz a niewiesz jak on działa to będzie ci cięrzko.) i mesh smotha daj dopiero jak zkonczysz te 5k pole. Potem możesz porobić detale itp. Przynajmniej ja tak to robie :P :)
Dawcio_m Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 no i proponowal bym uzywac wiecej ostrzejszego chamfera
hkropinski Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 nie rob takiej gestej siatki tam gdzie nie trzaba, pozdr
gorveyus Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 hehe ;] ... tak wlasnie podejrzewalem ze bede musial to robic od nowa (nawet blueprinty krzywo mi wyszly chyba acha ... mam jeszcze 1 pytanie : czy da sie robic jakos prosciej (jakimis skrotami klawiszowymi) laczenie tych kropek i tworzenie kolejnych liń ... bo na ktoryms z video tutoriali koles to robic tak ze nie zkumalem ocb ... a ja sie teraz mecze z napierw dodawaniem tych kropek a pozniej ich laczeniem :/ PS : a co do mesh smootha to nie wiem czemu ale usunal mi sie z listy modyfikacji i wygladzil mi sie normalny wyglad :/ i przez to sie pogubilem w duzej mierze :/ ok ... to auto idzie do zakladki "ŻAL" :) zaczynam robic inne ;] tylko boje sie ze znow to samo sie stanie :/ macie jakies porady dla mnie zeby kolejny model nie skonczyl tak samo jak ten ?
mirach Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Prawdopodobnie chodzi ci o funkcje Cut, jesli pracujesz pod editable poly. I rzeczywiscie dobrym zwyczajem jest mieć ją pod skrotem klawiszowym. Z dorbych rad, porob sobie pare prostych modeli i zobacz jak działa meshsmooth i jak nalezy robic siatke pod niego.
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Moja rada: jeszcze pobaw się z tym modelem 2-3 godziny, w przeciwnym razie nie skończysz żadnej pracy przez następne kilka lat - zawsze będziesz chciał zaczynać od początku.
gorveyus Napisano 23 Maj 2007 Autor Napisano 23 Maj 2007 hmmm ... 1. jak przypisac taki skrót klawiszowy ?? 2. tylko nie wiem czy mi sie oplaca kontynuowac próby dokonczenia tego modelu, bo i tak mocno go zespulem i zeby upozadkowac ta siatke to musialbym spedzic przy tym noce ;| 3. napiszcie jakich skrótów klawiszowych wy uzywacie ? ktore funkcjie sa najbardziej przydatne 4. opiszcie mi mniej wiecej dzialanie tego meshsmooth .. dla mnie to zwykle wygladzanie :|
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Nie do końca chodziło mi o poprawienie siatki, bo to się już nie opłaca. Popraw jedynie geomoetrię, walnij jakąś teksturkę, tło i to wszystko, nie musisz go nawet renderować, chodzi o trening. Od niedawna męczę się z postaciami ludzkimi i widzę jakieś efekty (pierwsze nie przypominały nawet alienów). A jeśli chodzi o mesh smooth, dzieli całą siatkę w taki sposób, że jeśli nie masz zdefiniowanych smoothing groups, wychodzą tysiące niepotrzebnych poly.
mirach Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 A jeśli chodzi o mesh smooth, dzieli całą siatkę w taki sposób, że jeśli nie masz zdefiniowanych smoothing groups, wychodzą tysiące niepotrzebnych poly. em.... no... nie jest to za dobry opis tego czym MS jest. hmmm ... 1. jak przypisac taki skrót klawiszowy ?? Customize > Customize User Interface > Keyboard 4. opiszcie mi mniej wiecej dzialanie tego meshsmooth .. dla mnie to zwykle wygladzanie troszke o tym już jest na sieci, i na tym forum, musisz poszukać. np http://www.onnovanbraam.com/ ma niezle opisane techniki polymodelingu. 3. napiszcie jakich skrótów klawiszowych wy uzywacie ? ktore funkcjie sa najbardziej przydatne na to jest jeden sposób, obserwoj ktorych funkcji najczesciej uzywasz przy modelowaniu, na nich najwiecej traci sie czasu na klikaniu i dlatego warto przypisac pod klawisze. Dla mnie podstawa to Loop, Ring, Cut i Target Weld.
Sebastian Ozga Napisano 23 Maj 2007 Napisano 23 Maj 2007 Opis może nie jest zbyt dokładny, ale za to krótki :) __________________ Średnio co 38. czytający forum, coś na nim pisze...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się